Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOEİD7064 | Beat Kuşağı Şiirinden Sonra Amerikan Şiiri II | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, öğrencilerin Beat Kuşağı sonrası Amerikan şiirinin gelişimini, önemli şairlerini ve şiirsel eğilimlerini anlamalarını sağlamaktır. Öğrenciler, bu dönemin edebi ve kültürel bağlamlarını inceleyerek şiirin toplumsal etkilerini değerlendireceklerdir.
Doç. Dr. Metin Barlık
1 | Öğrenciler, Beat Kuşağı sonrası Amerikan şiirinin önemli temalarını ve formlarını tanımlayabilme. |
2 | Seçilen şairlerin eserleri üzerinden eleştirel analiz yapabilme. |
3 | Dönemin sosyal ve kültürel bağlamını değerlendirebilme |
4 | Şiirsel estetik ve tekniklerin gelişimini anlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Öğrencilerin dersin okuma materyallerini düzenli bir şekilde takip etmeleri ve sınıf tartışmalarına aktif olarak katılmaları önerilir.
Ders, Beat Kuşağı sonrası önemli şairlerin eserlerini, şiirsel biçimlerini, temalarını ve dönemsel etkileri incelemeyi içermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Beat Kuşağı'nın tanımı, temel kavramlar ve etkileri. | ||
2 | Beat Kuşağı şiirinin biçimsel ve tematik özellikleri. | ||
3 | Allen Ginsberg’in hayatı, eserleri ve "Howl"ın analizi. | ||
4 | Jack Kerouac’ın etkisi ve "On the Road"un şiirsel unsurları. | ||
5 | Diane di Prima'nın eserleri ve kadın şairlerin rolü. | ||
6 | Post-Beat döneminde ortaya çıkan şairler ve eserleri. | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Deneysel yazım teknikleri ve şiirsel biçimlerin gelişimi. | ||
9 | Popüler kültürün Amerikan şiirine etkileri. | ||
10 | Farklı etnik ve kültürel kimliklerin şiirdeki temsili. | ||
11 | Şiirin politik boyutları ve aktivist şairler. | ||
12 | 21. yüzyılda Amerikan şiirinin durumu ve eğilimleri. | ||
13 | Şiirlerin derinlemesine analizi ve okuma yöntemleri. | ||
14 | Şairlerle yapılan söyleşilerin incelenmesi. | ||
15 | Öğrenilenlerin gözden geçirilmesi ve öğrenci performanslarının değerlendirilmesi. | ||
16 | Final Sınavı |
"The Beats: A Graphic History" - Paul Buhle ve Harvey Pekar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Derse Katılım | 1 | 25 | 25 |
Makale Yazma | 1 | 25 | 25 |
Makale Kritik Etme | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |