Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOEİD7059 | 18. Yüzyıl İngiliz Romanı I | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, on sekizinci yüzyılda romanın İngiltere’de yeni bir edebi tür olarak ortaya çıkışını ve tarihsel, toplumsal ve kültürel bağlamda gelişimini dönemin önde gelen roman yazarlarının eserlerinden örneklerle incelemektir.
Dr. Öğrt. Üyesi Leyla ADIGÜZEL
1 | On sekizinci yüzyıl romanın ortaya çıkışını toplumsal, kültürel ve edebi bağlam ile ilişkilendirebilme. |
2 | On sekizinci yüzyıl romanının yazınsal özellikleri ve alt türleri konusunda bilgi sahibi olabilme |
3 | Romanın yeni ve popüler bir edebi tür olarak on sekizinci yüzyıl boyunca nasıl geliştiği hakkında bilgi sahibi olabilme |
4 | Bu dönemde üretilmiş eserlerin incelenmesi için gerekli tür, alt tür ve roman sanatı hususlarında bilgi ve terminoloji donanımına sahip olabilme |
5 | Öğrenciler roman incelenmesi için gerekli analiz, karşılaştırmalı yaklaşım, yorumlama, bağlantı kurma ve kritik değerlendirme bilgi ve becerilerine sahiptirler |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Romanın edebi tür olarak gelişimi ve 18. yüzyıl İngiliz romanı.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amaçları, gerekleri, değerlendirme yöntemleri, materyal, ders akışı ve çalışma yöntemleri hakkında bilgilendirme Romanın Ortaya Çıkışı ve toplumsal, ekonomik, kültürel ve edebi bağlam | anlatım, soru-cevap, okuma, bireysel çalışma, sunum | |
2 | Romanın Ortaya Çıkışı ve toplumsal, ekonomik, kültürel ve edebi bağlam "The Restoration and the Eighteenth Century 1660-1785", The Norton Anthology of English Literature, Vol. I | anlatım, soru-cevap, okuma, bireysel çalışma, sunum | |
3 | Romanın Ortaya Çıkışı ve toplumsal, ekonomik, kültürel ve edebi bağlam | anlatım, soru-cevap, okuma, bireysel çalışma, sunum | |
4 | Daniel Defoe, Moll Flanders (Pikaresk roman) | anlatım, soru-cevap, okuma, bireysel çalışma, sunum | |
5 | Daniel Defoe, Moll Flanders | anlatım, soru-cevap, okuma, bireysel çalışma, sunum | |
6 | Samuel Richardson, Pamela “The Man Who Made the Novel; Loving and Loathing Samuel Richardson” (Epistolary roman; duygusal roman; erdem ve ahlak) | anlatım, soru-cevap, okuma, bireysel çalışma, sunum | |
7 | Samuel Richardson, Pamela “The Power of Quill: Epistolary Technique in Richardson’s Pamela” | anlatım, soru-cevap, okuma, bireysel çalışma, sunum | |
8 | Henry Fielding, Joseph Andrews | anlatım, soru-cevap, okuma, bireysel çalışma, sunum | |
9 | Ara Sınav | anlatım, soru-cevap, okuma, bireysel çalışma, sunum | |
10 | Henry Fielding, Joseph Andrews (Picaresk, burlesk, epik, parodi) | anlatım, soru-cevap, okuma, bireysel çalışma, sunum | |
11 | Laurence Sterne, Tristram Shandy | anlatım, soru-cevap, okuma, bireysel çalışma, sunum | |
12 | Laurence Sterne, Tristram Shandy (Autobiyografi/ Felsefi Edebiyat; Hiciv/ Parodi) | anlatım, soru-cevap, okuma, bireysel çalışma, sunum | |
13 | Ann Radcliffe The Mysteries of Udolpho (Gotik) | anlatım, soru-cevap, okuma, bireysel çalışma, sunum | |
14 | Ann Radcliffe The Mysteries of Udolpho | anlatım, soru-cevap, okuma, bireysel çalışma, sunum |
Allen, Walter. The English Novel, 1954. Watt, Ian. The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding, 1987. Spacks, Patricia Meyer. Novel Beginnings: Experiments in Eighteenth-Century English Fiction, 2006. Kraft, Elizabeth. Character and Consciousness in Eighteenth Century Comic Fiction, 1992. Stevenson, John Allen. The British Novel, Defoe to Austen. A Critical History, 1990 Hunter J. Paul. Before Novels: The Cultural Contexts of Eighteenth Century English Fiction, 1990 Abrams, M.H. A Glossary of Literary Terms The Norton Anthology of English Literature, Vol. I
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 132 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |