Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOEİD7049 | Edebiyat ve Dil Öğretimi I | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
the aim of this course is to provide students with theoretical information about the main literary forms and some practical ideas for using them in the language classroom
Dr.Öğrt . Üyesi Süleyman KASAP
1 | Mevcut dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, "Edebiyat" teriminin çeşitli tanımlarını sıralayabilir Edebî eserlerde kullanılan dilin bazı özelliklerini tespit edebilir farklı dil öğretimi yaklaşımlarının temel özelliklerini açıklar. Edebi eserlerdeki bazı dil kullanımlarını örneklendirir ve bunları açıklar. Edebiyatın dil farkındalığının geliştirilmesi açısından önemini anlar Edebiyatı EFL / ESL bağlamlarına entegre etmenin gerekliliğini takdir eder, ELT'de literatür kullanımının artıları ve eksileri hakkında bazı örnekler verebilir |
Birinci Öğretim
None
none
The use of short stories, novel, poem, dram etc in English language teaching
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Week 1 Introduction & Revision of the Syllabus and Discussion of the Course Policies. Organization of the performance schedule and further explanations on my expectations. Revision of the points covered in the previous courses. | ||
2 | Week 2 Various definitions of literature and their implications on teaching language Distinctive sides of the language of literature / Reasons of integrating literature into ELT Interaction between the components of a reading process & Literary competence | ||
3 | Week 3 Approaches to using literature with the language learner: A language-based approach Approaches to using literature with the language learner: Literature as conent Approaches to using literature with the language learner: Personal enrichment | ||
4 | Week 4-5 Selecting Texts Evaluating Materials Reading literature cross-culturally | ||
5 | Week 6 Using novels and short stories: Distinctive features of the genre Using novels and short stories: Designing activities Using novels and short stories: Possible drawbacks and discussion of different views | ||
6 | Week 6-7 Integrating Drama: Distinctive Features / Different reasons of using plays Integrating Drama: Its use with different types of learners Integrating Drama: Exploration of activiti | ||
7 | Novel and ELT | ||
8 | Poem and ELT | ||
9 | Lyrics and ELT | ||
10 | Drama for young learners | ||
11 | Short stories for young learners | ||
12 | Fairy tales | ||
13 | Research in literature and ELT | ||
14 | Finals |
Literature in the Language Classroom: A Resource Book of Ideas and Activities : Collie, Joanne Literature in the Language Classroom A Resource Book of Ideas and Activities. Authors. Joanne Collie, Stephen Slater. Literature in the Language Classroom: A Resource Book of Ideas and Activities (Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
none
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |