GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOEİD7049 Edebiyat ve Dil Öğretimi I Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


İngilizce


the aim of this course is to provide students with theoretical information about the main literary forms and some practical ideas for using them in the language classroom


Dr.Öğrt . Üyesi Süleyman KASAP


1 Mevcut dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler,  "Edebiyat" teriminin çeşitli tanımlarını sıralayabilir  Edebî eserlerde kullanılan dilin bazı özelliklerini tespit edebilir  farklı dil öğretimi yaklaşımlarının temel özelliklerini açıklar.  Edebi eserlerdeki bazı dil kullanımlarını örneklendirir ve bunları açıklar. Edebiyatın dil farkındalığının geliştirilmesi açısından önemini anlar  Edebiyatı EFL / ESL bağlamlarına entegre etmenin gerekliliğini takdir eder,  ELT'de literatür kullanımının artıları ve eksileri hakkında bazı örnekler verebilir

Birinci Öğretim


None


none


The use of short stories, novel, poem, dram etc in English language teaching


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Week 1 Introduction & Revision of the Syllabus and Discussion of the Course Policies. Organization of the performance schedule and further explanations on my expectations. Revision of the points covered in the previous courses.
2 Week 2 Various definitions of literature and their implications on teaching language Distinctive sides of the language of literature / Reasons of integrating literature into ELT Interaction between the components of a reading process & Literary competence
3 Week 3 Approaches to using literature with the language learner: A language-based approach Approaches to using literature with the language learner: Literature as conent Approaches to using literature with the language learner: Personal enrichment
4 Week 4-5 Selecting Texts Evaluating Materials Reading literature cross-culturally
5 Week 6 Using novels and short stories: Distinctive features of the genre Using novels and short stories: Designing activities Using novels and short stories: Possible drawbacks and discussion of different views
6 Week 6-7 Integrating Drama: Distinctive Features / Different reasons of using plays Integrating Drama: Its use with different types of learners Integrating Drama: Exploration of activiti
7 Novel and ELT
8 Poem and ELT
9 Lyrics and ELT
10 Drama for young learners
11 Short stories for young learners
12 Fairy tales
13 Research in literature and ELT
14 Finals

Literature in the Language Classroom: A Resource Book of Ideas and Activities : Collie, Joanne Literature in the Language Classroom A Resource Book of Ideas and Activities. Authors. Joanne Collie, Stephen Slater. Literature in the Language Classroom: A Resource Book of Ideas and Activities (Cambridge Handbooks for Language Teachers)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

none


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 12 12
Final Sınavı 1 10 10
Derse Katılım 14 4 56
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 130

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 4 3 3 3 3 3 4 3 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek