GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOEİD7047 İngilizce Öğretiminde Kültür I Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı, lisansüstü öğrencilerinin kültür ve yabancı dil öğretiminin arasındaki ilişkiyi kavraması, bu ilişkiyi İngilizce sınıflarında aktif kılacakları ortamları yaratabilmesini amaçlanmaktadır.


Dr. Öğretim Üyesi Sezen ARSLAN


1 1) Öğrenci, İngilizcenin dünya dili olduğunu tanımlar; İngilizcenin dünya dili olarak kullanılmasının globalleşme ile olan ilişkisini açıklar. 2) Yerli kültür, hedef kültür ve kültürlerarası kavramlarını tanımlar ve açıklar. 3) İngilizcenin yerli dil olarak, yabancı dil olarak ve ikinci dil olarak kullanımlarını karşılaştırır. 4) Kültür öğretimindeki sosyolojik faktörleri listeler ve açıklar. 5) Kültürel ve dilsel çeşitliliğinin etkilerini tartışır. 6) Dil ve kültür arasındaki ilişkiyi analiz eder. 7) Dil ve kültür arasındaki ilişkiye dair, İngilizce dil sınıflarında kültür öğretiminde dair çıkarımlarda bulunur.

Birinci Öğretim


YOKTUR.


Yoktur.


Bu derste; -yerli kültür, hedef kültür, kültürlerarası öğretim gibi kavramlar, -dil öğretimindeki sosyo-kültürel faktörler, -dil ve kültür arasındaki ilişki, -dil farklılıkları ve İngilizcenin öğretimi; -İngilizce müfredatı ve İngilizce dil kitaplarında kültür öğretimi Konuları yer alacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1 İngilizcenin dünya dili oluşu ve global yayılımı 2 İngilizcenin yerli, yabancı ve ikinci dil olarak kullanımı ve bu kullanımlarının İngilizcenin standartlaşmasına olan etkisi 3 İngilizcenin yerli, yabancı ve ikinci dil olarak kullanımı ve bu kullanımlarının İngilizcenin standartlaşmasına olan etkisi 4 Kültürün tanımı; Kültür öğretimiyle ilgili genel kavramlar 5 Kültürün tanımı; Kültür öğretimiyle ilgili genel kavramlar 6 Kültür öğretiminde sosyolojik faktörler 7 Kültür öğretiminde sosyolojik faktörler 8 Kültür öğretiminde sosyolojik faktörler 9 Kültürel ve dilsel çeşitlilik 10 Kültürel ve dilsel çeşitlilik 11 Dil ve kültür arasındaki ilişkinin İngilizce öğretimine yansımaları 12 Dil ve kültür arasındaki ilişkinin İngilizce öğretimine yansımaları 13 Dil ve kültür arasındaki ilişkinin İngilizce öğretimine yansımaları 14 Değerlendirme

Çelik, S., & Solak, E. (2020). World Englishes and Culture In English as a Foreign Language (EFL) Education. Ankara: Vizetek Yayıncılık. Byram, M. (2011). Language awareness and (critical) cultural awareness –relationships, comparisons and contrasts. Language Awareness, 21, 5-13.https://doi.org/10.1080/09658416.2011.639887 Canagarajah, S. A. (1999). Resisting linguistic imperialism. Oxford University Press. Kachru, B. B. (2017). World Englishes and culture wars. Cambridge University Press. Shohamy, E. G. (2006). Language policy: Hidden agendas and new approaches. Routledge. Schumann, J. (1986). An Acculturation Model for Second Language Acquisition. Journal of Multilingual and Multicultural Development , 7,(5), 379-392.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Rapor Hazırlama 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 70

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 7 7
Final Sınavı 1 14 14
Tartışma 1 10 10
Soru-Yanıt 1 10 10
Takım/Grup Çalışması 1 10 10
Beyin Fırtınası 1 10 10
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 10 10
Proje Hazırlama 1 10 10
Makale Yazma 1 5 5
Makale Kritik Etme 1 5 5
Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Ev Ödevi 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 135

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek