Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOEİD7038 | Metin Dil Bilimi | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, öğrencilere metindilbilimin temel kavramlarını, metin olabilme ölçütlerini, küçük ölçekli yapı ve büyük ölçekli yapı çözümlemelerini, metin türleri ve tiplerini kavratmaktır
GÜLŞEN TORUSDAĞ
1 | Öğrenci, metin kavramını ve metin olabilme ölçütlerini öğrenir. |
2 | Metnin küçük ölçekli yapısını yani yüzey yapısını öğrenir |
3 | Metnin büyük ölçekli yapısını yani derin yapısını öğrenir |
4 | Metnin üstyapısı ve metin türleri hakkında bilgi sahibi olur |
5 | Metnin işlevini bilir |
6 | Verilen metni çözümler |
7 | Türe özgü metin üretebilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Metin kavramı, metni oluşturan temel ölçütler, küçük ölçekli yapı (bağlaşıklık), büyük ölçekli yapı (bağdaşıklık), anlatı metinlerinin çözümlenmesi, üst yapı ve metinlerin yorumlanması, metin tipleri ve türleri gibi konular dersin genel inceleme alanını oluşturmaktadır. Ayrıca, metindilbilimsel çözümleme örneklerine yer verilir; bu tür çalışmaların anadili ve ikinci dil öğretimi açısından önemi anlatılır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Küçük ölçekli yapı (bağlaşıklık) ve metnin yüzey yapısı | Kısa öykü üzerinde metin çözümleme uygulamaları | |
2 | Metin kavramı ve metin olabilme ölçütleri | ||
3 | Küçük ölçekli yapı (bağlaşıklık) ve metnin yüzey yapısı | Kısa öykü üzerinde metin çözümleme uygulamaları | |
4 | Küçük ölçekli yapı (bağlaşıklık) ve metnin yüzey yapısı | Kısa öykü üzerinde metin çözümleme uygulamaları | |
5 | Küçük ölçekli yapı (bağlaşıklık) ve metnin yüzey yapısı | Kısa öykü üzerinde metin çözümleme uygulamaları | |
6 | Küçük ölçekli yapı (bağlaşıklık) ve metnin yüzey yapısı | Kısa öykü üzerinde metin çözümleme uygulamaları | |
7 | Küçük ölçekli yapı (bağlaşıklık) ve metnin yüzey yapısı | Kısa öykü üzerinde metin çözümleme uygulamaları | |
8 | Vize sınavı | ||
9 | Büyük ölçekli yapı (bağdaşıklık) ve metnin derin yapısı | Kısa öykü üzerinde metin çözümleme uygulamaları | |
10 | Büyük ölçekli yapı (bağdaşıklık) metnin derin yapısı | Kısa öykü üzerinde metin çözümleme uygulamaları | |
11 | Büyük ölçekli yapı (bağdaşıklık) metnin derin yapısı | Kısa öykü üzerinde metin çözümleme uygulamaları | |
12 | Büyük ölçekli yapı (bağdaşıklık) metnin derin yapısı | Kısa öykü üzerinde metin çözümleme uygulamaları | |
13 | Büyük ölçekli yapı (bağdaşıklık) metnin derin yapısı | Kısa öykü üzerinde metin çözümleme uygulamaları | |
14 | Büyük ölçekli yapı (bağdaşıklık) metnin derin yapısı | Kısa öykü üzerinde metin çözümleme uygulamaları | |
15 | Büyük ölçekli yapı (bağdaşıklık) metnin derin yapısı | Kısa öykü üzerinde metin çözümleme uygulamaları | |
16 | Final sınavı |
Halliday, M. A. K., Hasan, R.(1976). Cohesion in English. Longman. Beaugrande, Robert-Alain de; Wolfgang Ulrich Dressler, Introduction to Text Linguistics., Longman, London and New York, 1981Dilidüzgün, Ş. (2008).Türkçe Öğretiminde Metindilbilimsel Bağlamda Uygulamalı Bir Yaklaşım. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Günay, D. (2003). Metin Bilgisi. İstanbul. Multilingual. Keçik, İ., Uzun-Subaşı L. (2003). Türkçe Sözlü ve Yazılı Anlatım, C. İleri (Ed.), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını Kocaman, Ahmet, vd., (1996).Söylem Üzerine, Ankara: Hitit Yayınevi. McCarty, M. (1994). Discourse Analysis for Language Teachers. Cambridge University Press, Paltridge, B. (2001). Genre and the Language Learning Classroom. The University of Michigan Press,. Renkama, J. (2004). Introduction to Discourse Studies. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company. Şenöz- Ayata, C. (2005). Metindilbilim ve Türkçe, İstanbul: Multilingual
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||||||||
ÖÇ 7 |