Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOEİD7028 | Siyah Amerikan Tiyatrosu II | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Bu ders, Amerikan Tiyatrosunun önde gelen etnik ve anaakım oyun yazarlarının eserlerinden yola çıkarak, bu sanatçıların farklılığı ırk, etnisite ve toplumsal cinsiyet bağlamında nasıl tanımlayıp, anlamlandırdıklarını gözler önüne serer. Tüm oyunlar ortak bir soruna işaret eder: baskın beyaz ideolojinin her türlü "farklılığı" nasıl Ötekileştirdiği. Bu ders, Amerikalı oyun yazarlarının "Öteki" ni nasıl temsil ettiklerini belirlemeye çalışırken bu oyun yazarlarının Amerikan Tiyatrosuna hem form hem de içerik açısından yaptıkları katkıları da değerlendirmeyi hedefler.
Dr. Öğretim Üyesi Zeki EDİS
1 | Amerikan tiyatrosunda 1950 lerden günümüze kadar olan önemli konseptleri anlayabilme ve bunları yazılı ve sözlü olarak anlatabilme. |
2 | Önemli konseptleri ve uyglamaları anlayabilme ve analiz edebilme. |
3 | Amerikan tiyatrosuna özgü ögeleri bütünleştirebilme ve araştırma yapabilme. |
4 | Seçilen metinleri sınıfta sunabilmek için uygun materyali seçebilme. |
5 | Teorik ve pratikteki bilgileri uygulamaya koyabilme. |
6 | Seçilen Amerikan tiyatrolarını edebi ve dönemi açısından inceleyebilme. |
7 | Oyunları okuma ve hakkında yazmak için bir ilgi geliştirebilme, daha entellektüel okuyucular, yazarlar ve düşünürler olabilime. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
African-American Titayrosu: Erkek Oyun yazarları; Siyah Feminism ve Kuramsal Ardalanı; and Siyah Feminist Drama; Eşcinsel Drama ve Eşcinsel Kuram; Arab-American Drama; Yeni Gerçekçilik ve Sam Shepard; Chinese American Drama
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanımı ve tanıtımı; Öğrencilerle tanışma; 1950 sonrası Amerikan Tiyatrosu'na Genel Bir Bakış | Tanışma; gelecek dersin ödevi: Dutchman'i okuyup, üç tartışma sorusu hazırla. | |
2 | Amiri Baraka ve Dutchman; Siyah Milliyetçilik; ırkçılık ve toplumsal cinsiyet; Dutchman'de semboller | Öğrenci sorularının tartışılması; genel tartışma | |
3 | Black American Theatre da önemli yeri olan Lorraine Hansberry ve eserindeki ana tema. | Lorraine Hansberry ve A Raisin in the Sun | |
4 | A Raisin in the Sun II. Perde | Eser okuması, film izleme ve tartışma. | |
5 | A Raisin in the Sun II. Perde | Okuma ve tartışma. | |
6 | A Raisin in the Sun Act I | Okuma ve genel değerlendirme, | |
7 | A Raisin in the Sun III. Perde | ||
8 | yarıyıl sınavı | yarıyıl sınavı | |
9 | Siyah Amerikalıların toplumsal hafızası, tarihsel geçmişleri hakkında bilgiler. | ||
10 | Siyah Amerikalıların toplumsal hafızası, kayıtlarının oyuna yansıması | Tartışma; soru-cevap | |
11 | Amerikan , siyah amerikan, Yunan, Fars, Asya, Alman, İngiliz vb. tiyatroların tarihi ve tarihi geçmişi hakkında bilgiler | Discussion; question-answer | |
12 | Amerikan , siyah amerikan, tiyatrolarınnı tarihi ve gelişimi hakkında bilgiler | Reading; Discussion, question-answer | |
13 | Afro Amerikan tiyatroda Irkçılk. | Oyunun her hangi bir yönüyle ilgili bir paragraf yazma ve fikirleri diğer öğrencilerle paylaşma; genel tartışma | |
14 | Afro Amerikan tiyatrosunda ayrımcılık ve eserlere yansıması. | ||
15 | Afro Amerikan tiyatrosunda ayrımcılık, ırkçılık, feminism ve Amerikan düşü hakkında tartışmalar. | ||
16 | final sınavı | final sınavı |
Valdez, Luis. "Notes on Chicano Theater. " Theatre in Theory: 1900-2000. Ed. David Krasner. Malden: Blackwell, 2008. Tekinay, Aslı. Contemporary American Drama. 1960-2000. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları Guy-Sheftall, Beverley. Words of Fire: An Anthology of African American Feminist Thought. New York: The New Press, 1995.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 132 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |