Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOEİD7024 | Eko Kurgu II | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Eko-kurgu, çevre yönelimli, doğa ve çevre temelli kurgu eserleri ele alıp incelemeyi hedeflemektedir. Bu kapsamda bu alanın en önemli ismi Jim Dwyer’ın Where the Wild Books Are: A Field Guide to Eco-Fiction adlı kitabı başta olmak üzere Mike Vasey ve John Luther Adams gibi çevre farkındalığı yaratan isimlerin çalışmalarını incelemektir. Bu çerçevede Amerikan kurgu edebiyatında yer alan belli başlı yazarların eserleri ele alınacaktır
Prof.. Dr. Bülent Cercis Tanrıtanır
1 | 1. Çevre-insan ilişkisi edebi boyutuyla öğrenilecek. |
2 | 2. Çevre duyarlılığı yaratmaya katkı sağlanacak. |
3 | Çevrenin edebiyata tarih boyunca yansımalarını inceler |
4 | Eko eleştiri bağlamında yazılan bilimsel yayınları inceler |
İkinci Öğretim
yok
Yok
Çevre-insan ilişkisi edebi metinlerle incelemek.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1.Çevre Edebiyatının Tanımı | ||
2 | 2.Çalışılacak Alan Kapsamındaki Eserler | ||
3 | 3. Roman, Kısa Öykü, Şiir ve Oyun Seçimi | ||
4 | 4.Borne, Jeff VanderMeer | ||
5 | 5.Memory of Water, Emmi Itäranta | ||
6 | 6.Sherwood Nation, Benjamin Parzybok | ||
7 | 7.Nature's Confession, JL Morin | ||
8 | 8. Where the Wild Books Are: A Field Guide to Eco- Fictioni Jim Dwyer’ | ||
9 | 9.Flight Behavior, Barbara Kingsolver | ||
10 | 10.’ Sunfail,Steven Savile | ||
11 | 11.The Jungle, Upton Sinclair | ||
12 | 12.The Monkey Wrench Gang, Edward Abbey | ||
13 | 13.Barkskins, Annie Proulx | ||
14 | 14.Float, JoeAnn Hart and My Last Continent, Midge Raymond |
Ray Bradbury, John Steinbeck, Edgar Allan Poe, A. E. Coppard, James Agee, Robert M. Coates, Daphne du Maurier, Robley Wilson Jr., E. B. White, J. F. Powers, Kurt Vonnegut Jr., Sarah Orne Jewett, Frank Herbert, H. H. Munro, J. G. Ballard, Steven Scharder, Isaac Asimov, and William Saroyan.[17] Dwyer stated that the title of Stadler's Eco-fiction was his first knowledge of the term ecofiction.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 |
Tartışma | 1 | 30 |
Seminer | 1 | 25 |
Makale Yazma | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Seminer | 1 | 30 |
Makale Yazma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Tartışma | 1 | 35 | 35 |
Seminer | 1 | 35 | 35 |
Makale Yazma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |