GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOBYT7000 Bilimsel Araştırma ve Yayın Teknikleri Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans



Öğrencinin bilim ve bilimsel düşüncenin ne olduğu, bilimsel araştırmanın nasıl yapıldığı, bir tez veya makalenin nasıl hazırlandığı ve yazıldığı, bilimsel yayının ne olduğu gibi konularda bilgi ve beceri sahibi olması amaçlanmıştır.


Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KULAZ


1 “Bilim ve bilimsel araştırma nedir, bir bilimsel çalışma nasıl yapılır, bilimsel yayın nedir, bir tez veya makale nasıl hazırlanır, yayınlanır.
2 Bir makale, tez önerisi ve tez hazırlayabilmek ve/veya sunum yapabilmek.


Yok


Yok


Bu derste, lisansüstü eğitim gören tüm öğrencilere bilim, bilim etiği, bilimsel araştırmanın temel unsurları, bilimsel araştırma çeşitleri, bilimsel araştırmanın planlanması ve uygulanması aşamaları verilmektedir. Bilimsel yayın yapma ve tez hazırlama ile ilgili bilgiler, bilimsel yayın yapma ve sunum teknikleri verilmektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş.
2 Bilim nedir, çağdaş bilim nedir, bilimin tanımı nasıl yapılabilir?
3 Etik ve bilim etiği nedir?
4 Bilimsel araştırma nedir, bilimsel araştırma türleri nelerdir? Ödev 1.
5 Bilimsel araştırmaların planlanması nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
6 Bilimsel yayın nedir, bilimsel yayın türleri nelerdir, bilimsel araştırmalar nasıl yayınlanır veya sunulur?
7 Sınav
8 Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Özet nasıl yazılır? Ödev 2.
9 Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: “Giriş” ve “Literatür Bildirişleri” bölümleri nasıl yazılır?
10 Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: “Bulgular”, “Tartışma” ve “Sonuç” bölümleri nasıl yazılır? Ödev 3.
11 Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: Nasıl kaynak gösterilir ve atıf yapılır?
12 Lisansüstü tezler nasıl yazılır? YYÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü tez yazım kuralları. Ödev 4.
13 Bilimsel yayım nedir?
14 Bilimsel yazım teknikleri, makale ve tez yazımı: “Materyal ve Yöntem” bölümü nasıl yazılır?
15 Konuların kısa bir tekrarı ve sonuç değerlendirmesi.
16 Genel Değerlendirme



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 4 4
Derse Katılım 16 3 48
Seminer 2 40 80
Toplam İş Yükü (saat) 132

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 4 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek