GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOEST7056 Anadolu’da İlk Yerleşmeler ve Konut Mimarisinin Gelişimi Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


İnsanoğlunun hayatında yaşamsal önem taşıyan barınma sorununa dönemsel olarak buldukları çözümler ve geliştirilmesinde etkili olan faktörlerin irdelenmesi amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Oktay BAŞAK


1 Arkeoloji ve Sanat tarihi açısından değer ifade eden madeni eserlerin, bilimsel bir disiplin içerisinde değerlendirilmesinin yapılması amaçlanmaktadır
2
3
4
5

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Paleolitik Dönemden günümüze değin barınma sorununa bulunan çözümlemeler ve zaman içerisinde ne gibi değişiklikler geçirmiş olduğu, Orta Paleolitikten başlayarak örneklerin görselleri ve planları eşliğinde bilgi verilmektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş ve Kaynaklar
2 Paleolitik Dönem Bireylerinin Yaşam Şekilleri, Kullandıkları Araç ve Gereçler
3 Bulgular Işığında Anadolu ve Mezopotamya ‘da Madenin Kullanımı
4 Maden Sanatında kullanılan ilk Madenler
5 Neolitik ve Sonrasında Anadolu’daki Madenin Kullanımı
6 Madenciliğin Gelişim Aşamaları
7 Maden Sanatında Kullanılan Yapım Teknikleri
8 Maden Sanatında Kullanılan Süsleme Teknikleri
9 Maden Sanatında Kullanılan Araçlar
10 Madenin Gündelik Hayatta ve Mimarideki Kullanımı
11 Ödev ve Sunum Hazırlama
12 Madeni Buluntuların Arkeoloji ve Sanat Tarihi Açısından Önemi
13 Madenlerin İnsan Yaşamındaki Yeri
14 Genel Değerlendirme
15
16

Malkoç Yiğit, E.- Türel Sönmez.H. (2006) İlkçağlardan Günümüze Anadolu’da Açık Mekanın Evrimi Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 187-195187 Soysal, M., 1999. Tarihten Günümüze Anadolu’da Konut ve Yerleşmenin Öyküsü, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. Acar, E., 1996. “Anadolu’da Tarih Öncesi Çağlardan Tunç Çağı Sonuna Kadar Konut ve Yerleşme”, Tarihten Günümüze Anadolu’da Konutve Mimarlık, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 380-394. Özdoğan, M., 1996. “Kulübeden Konuta: Mimarlıkta İlkler”, Tarihten Günümüze Anadolu’da Konut ve Mimarlık, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 19-30.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Seminer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 4 4
Derse Katılım 16 3 48
Seminer 2 40 80
Toplam İş Yükü (saat) 132

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 4 4 4 3 4 3 4 4 4 5 5 5 4 5 5
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek