GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOEST7019 Anadolu'da Maden Sanatının Gelişimi Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Hemen her alanda yaygın bir şekilde kullanılan madenlerin, Neolitik Dönem'den itibaren insanların kullanmaya başlamasıyla teknolojinin gelişimine olan katkısı ve gündelik hayatta kullanımından, askeri, tıp ve uzay alanlarında kullanımına kadar geniş bir kullanım alanı sunan madenlerin uygarlğın gelişimine olan katkısı hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Üyesi Oktay BAŞAK


1 Arkeoloji ve Sanat tarihi açısından değer ifade eden madeni eserlerin, bilimsel bir disiplin içerisinde değerlendirilmesinin yapılması amaçlanmaktadır
2
3
4
5

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Anadolu coğrafyasında Neolitik dönemden günümüze değin kullanılmış olan madenler, bu madenlerden üretilen ürünler, süsleme ve yapım teknikleri ile dönemsel özelliklerinin araştırılması.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş ve Kaynaklar
2 Paleolitik Dönem Bireylerinin Yaşam Şekilleri, Kullandıkları Araç ve Gereçler
3 Bulgular Işığında Anadolu ve Mezopotamya ‘da Madenin Kullanımı
4 Maden Sanatında kullanılan ilk Madenler
5 Neolitik ve Sonrasında Anadolu’daki Madenin Kullanımı
6 Madenciliğin Gelişim Aşamaları
7 Maden Sanatında Kullanılan Yapım Teknikleri
8 Maden Sanatında Kullanılan Süsleme Teknikleri
9 Maden Sanatında Kullanılan Araçlar
10 Madenin Gündelik Hayatta ve Mimarideki Kullanımı
11 Ödev ve Sunum Hazırlama
12 Madeni Buluntuların Arkeoloji ve Sanat Tarihi Açısından Önemi
13 Madenlerin İnsan Yaşamındaki Yeri
14 Genel Değerlendirme
15
16

Hodder,I.,(1996),“Çatalhöyük: 9000 Year Old Housing and Settlement in Central Anatolia”, Tarihten Günümüze Anadolu’da Konut ve Mi-marlık, Tarih Vakfı Yayınları, Çeviren: Işılay Kür, İstanbul, 43-48. Malkoç Yiğit, E.- Sönmez Törel,H. (2006) İlkçağlardan Günümüze Anadolu’da Açık Mekanın Evrimi Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 187-195 Kejanlı,T.(2005) Anadolu'da İlk Yerleşmeler ve Kentleşme Eğilimleri, Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 89-100 Özdoğan,M.,(1996),“Kulübeden Konuta: Mi-marlıkta İlkler”, Tarihten Günümüze Anadolu ’da Konut ve Mimarlık, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 19-30.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Seminer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 4 4
Derse Katılım 16 3 48
Seminer 2 40 80
Toplam İş Yükü (saat) 132

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 4 5 5 5 4 4 5 5 4 4 4 5 5 4 3
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek