Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOESO9025 | Aile ve Toplumda Güncel Tartışmalar | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Değişen ve dönüşen toplumsal yapıda başta aile kurumu olmak üzere, toplumsal kurumların güncel işleyişi ve etkileşimi hakkında bilgi sahibi olmak
Doç. Dr. Fatma GÜNGÖRER
1 | Aile ve toplumla ilgili genel sosyolojik kavramları analiz edebilme ve ilişkisellik bağlamında her iki olguyla ilgili güncel tartışmaları kavrayabilme. |
2 | Aile ve toplumla ilgili mevcut güncel tartışmaları farklı olgu ve olaylarla ilişkilendirebilme ve analiz edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Geleneksel kır tipi aile modelinden günümüz dijital toplumlarında dönüşen ailenin durumu, çıkmazları, sorunları ve diğer toplumsal kurumlarla yaşadığı temel etkileşim alanları konu edilerek kapsamlı bir okuma ve analiz sürecini içermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Aile ve toplum kavramlarına ilişkin literatürde yer alan çalışmaların okuma ve analizi | ||
2 | Aile ve toplum kavramlarına ilişkin literatürde yer alan çalışmaların okuma ve analizi | ||
3 | Geçmişten günümüze değişen toplumsal yapı ve kurumlarla birlikte özellikle aile yapısındaki değişimleri toplumsal dönüşümlerle birlikte algılayabilme ve analiz edebilme | ||
4 | Geçmişten günümüze değişen toplumsal yapı ve kurumlarla birlikte özellikle aile yapısındaki değişimleri toplumsal dönüşümlerle birlikte algılayabilme ve analiz edebilme | ||
5 | Aile tipleri ile günümüzde çeşitlenen aile modellerine ilişkin bir rapor hazırlama ve sunma | ||
6 | İletişim ve etkileşimin arttığı, değişim ve dönüşümün hızlandığı, bilimsel bilgi ve teknoloji alanındaki değişimlerin aile kurumu ve aile içi rollere nasıl yansıdığını analiz edebilme | ||
7 | İletişim ve etkileşimin arttığı, değişim ve dönüşümün hızlandığı, bilimsel bilgi ve teknoloji alanındaki değişimlerin aile kurumu ve aile içi rollere nasıl yansıdığını analiz edebilme | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Aile kurumunu günümüz koşullarında kuramsal çerçevede tartışabilecek bir perspektif kazanmak | ||
10 | Aile yapısındaki değişimlerin yıllara göre İstatistiksel ölçümlere nasıl yansıdığını analiz edebilme | ||
11 | Aile yapısında son yıllarda görülen değişimlerin (boşanma, çocuk sayısında azalma, evlilik yaşının ilerlemesi vb.) toplumsal nedenlerine ilişkin analiz ve yorum yapabilme | ||
12 | Toplumda görülen şiddet olayı ile aile içi şiddet kavramları arasında nedensellik ve ilişkisellik konusunda bir analiz yapabilme ve şiddetin nedenleriyle ilgili sosyolojik bir perspektif sunma | ||
13 | Dijitalleşmenin aile yapısı ve aile içi roller ve iletişim ağına nasıl yansıdığına ilişkin bir perspektif kazanma | ||
14 | Boşanma ve boşanma nedenlerine ilişkin sayısal göstergeler ile değişen toplumsal ihtiyaç ve nedenler arasında bir ilişkisellik kurabilme | ||
15 | Değişen toplumsal ihtiyaçlara ilişkin aile kurumunun ihtiyaç duyduğu değişim ve oluşuma ilişkin farklı öngörü ve öneriler geliştirebilme |
-Ahmet Murat Aytaç, 2007, Ailenin Serencamı, Nadir Kitap Yayıncılık -Ünal Şentürk, 2022, Aile Sosyolojisine Bir Katkı, Dora Yayıncılık -Ed. Mustafa Aydın, 2019, Sistematik Aile Sosyolojisi, Çizgi Kitabevi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 8 | 2 | 16 |
Gözlem | 2 | 2 | 4 |
Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Makale Yazma | 1 | 12 | 12 |
Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Performans | 4 | 2 | 8 |
Ev Ödevi | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |