GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOETD7117 Halk Biliminde Temel Kavramlar Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Türk Halk Bilimi Araştırmalarında yer alan temel kavramların anlam çerçevesini belirlemek.


Doç. Dr. Metin Eren


1 1.Yüksek Lisans düzeyinde modelleme yapma ve edindiği bilgileri kendi araştırmalarına uygulayabilme. 2. Öğrenimi sırasında elde ettiği bilgileri farklı alan ve disiplinlerle sentezleyebilme. 3. Türk halkbilimi çalışmaları hakkında yoğun ve kapsayıcı bilgi sahibi olabilme. 4. Çalışmaları sırasında elde ettiği bilgileri kullanarak farklı kültürel alanlara ilişkin analiz, çözümleme yapabilme. Toplumsal sorunlara alanında elde ettiği bilgilerle çözüm önerisi sunabilme. 5-Somut olmayan kültürel çalışmalar yoluyla kültürel varlığın korunması ve yaşatılması çalışmalarına katılabilme.

Birinci Öğretim



[Yok]


Halkbilimsel kuramların ve yöntemlerin 20 yüzyıldan günümüze kadar anahtar kavramları, problematikleri ve perspektiflerini açıklayabilme. Türk halk bilimi çalışmalarının kurumsal ve bireysel düzeyde gelişim aşamaları, yönelimler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 KÜLTÜR KAVRAMI VE ÖZELİKLERİ
2 GELENEK KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
3 FOLKLOR KAVRAMININ GENEL ÇERÇEVESİ
4 SÖZLÜ KÜLTÜR VE İÇERİĞİ
5 YAZILI KÜLTÜR SÖZLÜ KÜLTÜR İLİŞKİSİ
6 ELEKTRONİK KÜLTÜR / NETLORE
7 RİTÜEL KAVRAMI VE İÇERİĞİ
8 ARASINAV
9 YAPI KAVRAMI VE İÇERİĞİ
10 GEÇİŞ DÖNEMİ KAVRAMI VE YANSIMALARI
11 MOTİF KAVRAMI VE İÇERİĞİ
12 İŞLEV KAVRAMI VE ÇERÇEVESİ
13 İCRA(PERFORMANS) KAVRAMI VE ÇERÇEVESİ
14 SAHA ÇALIŞMALARI VE YÖNTEM
15 FİNAL SINAVI

1.)Çobanoğlu, Ö.Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Ank. 2002. 2.)Coccchiara, Giuseppe.1981.The History of Folklore in Europe. Philadelphia,1981. 3.)Dorson, M. R.Folklore and Folklife. The University of Chicago Press. Chicago 1972. 4.)Toelken, Barre.The Dynamics of Folklore. Hougto Mifflin Company, Boston 1979. Üstel, F. (2010) Türk Ocakları (1912-1931) İmparatorluktan Ulus-Devlete Türk Milliyetçiliği. İstanbul. İletişim Yay. Ong, W. (2010) Sözlü ve Yazılı Kültür. Metis Yay. Goody, J. (2008) Yazılı Kültür. Ithaki Yay. Thompson, (2002). Motif Index of Folk Literature.. Bascom, W. (2000) Dört İşlev. Milli Folklor Dergisi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 10 1 10
Makale Kritik Etme 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
ÖÇ 1 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek