GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOETD7097 Türk Halk Anlatıları I Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Türk halk edebiyatında türlere ait temel teorik ve pratik bilgileri öğretmek ve anlatım türlerinin derlenmesi ve analiz edilmesi sürecinde kullanılacak teorik ve metodolojik donanımı kazandırmak.


Dr. Öğr. Üyesi Bora YILMAZ


1 Türk halk edebiyatında türlere ait temel teorik ve pratik bilgiler öğrenilir.
2 Anlatım türlerini tanımlayarak sınıflandırılabilir.
3 Anlatım türlerinin tematik, bağlamsal, yapısal ve işlevsel özelliklerini değerlendirebilir.
4 Konuyla ilgili alan araştırması yapacak duruma gelir.
5 Derlenmiş yazılı ve sözlü folklor materyallerini mukayeseli bakış açılarıyla yorumlayabilir ve analiz edebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


1-)Türk halk edebiyatının anlatım türlerinin meseleleri 2-)Halk edebiyatı türleriyle ilgili teorilerin değerlendirilmesi 3-)Mit, epik destan, halk hikayesi türleri 4-)Efsane, memorat, hikaye, fıkra türleri 5-)Söz konusu türlerin tematik, bağlamsal, yapısal, işlevsel özellikleri 6-)Söz konusu türlerin üslûp, form ve dile ait özellikleri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Türk Halk Edebiyatı'nda anlatım türlerine giriş. Anlatma ve tartışma
2 Anlatım türleri ile ilgili teoriler, yöntemler, yaklaşımlar ve yapılmış temel çalışmalar. Anlatma ve tartışma
3 Anlatım türleri, geleneksellik ve yenilik problemi. Anlatma ve tartışma
4 Geleneksel anlatım türleri ve bağlam merkezli yaklaşımlar Anlatma ve tartışma
5 Mit ve mitolojik anlatılar. Anlatma ve tartışma
6 Mit ve mitolojik anlatılar. Anlatma ve tartışma
7 Mit ve mitolojik anlatılar. Anlatma ve tartışma
8 Ara sınav
9 Destan türü Anlatma ve tartışma
10 Türk destan geleneği Anlatma ve tartışma
11 Türk destan geleneği Anlatma ve tartışma
12 Türk destan geleneği Anlatma ve tartışma
13 Efsane ve memorat Anlatma ve tartışma
14 Anlatım türlerinin tematik, yapısal, bağlamsal, işlevsel özellikleri Anlatma ve tartışma
15 Günümüzde geleneksel anlatı kavramının yeniden tanımlanışı Anlatma ve tartışma
16 Final

1-)Bauman, R. (1989). Story, performance, and event: Contextual studies of oral narrative. Cambridge: Cambridge University Press. 2-)Boratav, P.N. (1946). Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliği, Ankara. 3-)Çobanoğlu, Ö. (2000). Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü. Ankara. 4-)Çobanoğlu, Ö.(2003). Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Ankara: Akçağ Yayınları. 5-)Eliade, M. (1993). Mitlerin özellikleri, İstanbul:Simavi Yayınları 6-)Mishler, E. (1986). Research interviewing: Context and narrative. Boston: Harvard University Press. 7-)Ögel, B.(1979). Türk Mitolojisi I,II, Ankara:TTK.Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 5 5 25
Makale Kritik Etme 5 10 50
Okuma 5 10 50
Toplam İş Yükü (saat) 127

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
ÖÇ 1 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek