GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOETD7084 Türk Halk Anlatıları II Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrenciye, Türk halk edebiyatında türlere ait temel teorik ve pratik bilgileri öğretmek ve anlatım türlerinin derlenmesi ve analiz edilmesi sürecinde kullanılacak teorik ve metodolojik donanımı kazandırmak.


Dr. Öğr. Üyesi Bora YILMAZ


1 Türk halk edebiyatında türlere ait temel teorik ve pratik bilgileri öğrenir.
2 Anlatım türlerini tanımlayarak sınıflandırabilir.
3 Anlatım türlerini tematik, bağlamsal, yapısal ve işlevsel özelliklerini değerlendirebilir.
4 Konuyla ilgili alan araştırması yapacak donanıma sahip olur.
5 Derlenmiş yazılı ve özlü folklor materyallerini mukayeseli bakış açılarıyla yorumlayabilir ve açıklayabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


1- Türk halk edebiyatının anlatım türlerinin meseleleri 2- Halk edebiyatı türleriyle ilgili teorilerin değerlendirilmesi 3- Mit, epik destan, halk hikayesi türleri 4- Efsane, memorat, hikaye, fıkra türleri 5- Söz konusu türlerin tematik, bağlamsal, yapısal, işlevsel özellikleri 6- Söz konusu türlerin üslûp, form ve dile ait özellikleri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Mitolojinin tartışılması ders verme
2 Menkıbenin tartışılması ders verme
3 Efsanenin tartışılması ders verme
4 Kent efsanesinin tartışılması ders verme
5 Söylentinin tartışılması ders verme
6 Efsane türünün kapsamı ve özellikleri ders verme
7 Efsane metinleri çözümleme ders verme
8 Ara Sınav
9 Masalın kökeni ders verme
10 Masal kuramları ders verme
11 Masal kuramları ve metin çözümleme ders verme
12 Masal kuramları ve metin çözümleme ders verme
13 Masal kuramları ve metin çözümleme ders verme
14 Masal kuramları ve metin çözümleme ders verme
15 Masal kuramları ve metin çözümleme ders verme
16 Final

Bauman, R. (1989). Story, performance, and event: Contextual studies of oral narrative. Cambridge: Cambridge University Press. Boratav, P.N. (1946). Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliği, Ankara. Çobanoğlu, Ö. (2000). Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü. Ankara. Çobanoğlu, Ö.(2003). Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Ankara: Akçağ Yayınları. Eliade, M. (1993). Mitlerin özellikleri, İstanbul:Simavi Yayınları Mishler, E. (1986). Research interviewing: Context and narrative. Boston: Harvard University Press. Ögel, B.(1979). Türk Mitolojisi I,II, Ankara:TTK.Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 5 10 50
Soru-Yanıt 5 5 25
Beyin Fırtınası 5 5 25
Okuma 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 127

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
ÖÇ 1 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek