Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOETD7084 | Türk Halk Anlatıları II | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrenciye, Türk halk edebiyatında türlere ait temel teorik ve pratik bilgileri öğretmek ve anlatım türlerinin derlenmesi ve analiz edilmesi sürecinde kullanılacak teorik ve metodolojik donanımı kazandırmak.
Dr. Öğr. Üyesi Bora YILMAZ
1 | Türk halk edebiyatında türlere ait temel teorik ve pratik bilgileri öğrenir. |
2 | Anlatım türlerini tanımlayarak sınıflandırabilir. |
3 | Anlatım türlerini tematik, bağlamsal, yapısal ve işlevsel özelliklerini değerlendirebilir. |
4 | Konuyla ilgili alan araştırması yapacak donanıma sahip olur. |
5 | Derlenmiş yazılı ve özlü folklor materyallerini mukayeseli bakış açılarıyla yorumlayabilir ve açıklayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1- Türk halk edebiyatının anlatım türlerinin meseleleri 2- Halk edebiyatı türleriyle ilgili teorilerin değerlendirilmesi 3- Mit, epik destan, halk hikayesi türleri 4- Efsane, memorat, hikaye, fıkra türleri 5- Söz konusu türlerin tematik, bağlamsal, yapısal, işlevsel özellikleri 6- Söz konusu türlerin üslûp, form ve dile ait özellikleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Mitolojinin tartışılması | ders verme | |
2 | Menkıbenin tartışılması | ders verme | |
3 | Efsanenin tartışılması | ders verme | |
4 | Kent efsanesinin tartışılması | ders verme | |
5 | Söylentinin tartışılması | ders verme | |
6 | Efsane türünün kapsamı ve özellikleri | ders verme | |
7 | Efsane metinleri çözümleme | ders verme | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Masalın kökeni | ders verme | |
10 | Masal kuramları | ders verme | |
11 | Masal kuramları ve metin çözümleme | ders verme | |
12 | Masal kuramları ve metin çözümleme | ders verme | |
13 | Masal kuramları ve metin çözümleme | ders verme | |
14 | Masal kuramları ve metin çözümleme | ders verme | |
15 | Masal kuramları ve metin çözümleme | ders verme | |
16 | Final |
Bauman, R. (1989). Story, performance, and event: Contextual studies of oral narrative. Cambridge: Cambridge University Press. Boratav, P.N. (1946). Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliği, Ankara. Çobanoğlu, Ö. (2000). Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü. Ankara. Çobanoğlu, Ö.(2003). Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Ankara: Akçağ Yayınları. Eliade, M. (1993). Mitlerin özellikleri, İstanbul:Simavi Yayınları Mishler, E. (1986). Research interviewing: Context and narrative. Boston: Harvard University Press. Ögel, B.(1979). Türk Mitolojisi I,II, Ankara:TTK.Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 5 | 10 | 50 |
Soru-Yanıt | 5 | 5 | 25 |
Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |