Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOETD7073 | Genel Dilbilim | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dilin bilimsel bir incelemesi olarak dilbilimin; önce tarihsel süreçte gelişimini, Saussure'ün Genel Dilbilim Dersleri'nde öne çıkan kavramları irdelemek; değişik dil okullarını ve yaklaşımlarının; dilbilimin temel sorgulama alanlarının neler olduklarını öğretmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Süleyman ERATALAY
1 | Öğrenci, bu dersin sonunda, Dilin ve dilbilimin tanımlamasını yapabilir; |
2 | Dilin temel işlevlerini; dünyada var olan dil çeşitlerini; Türk dilinin özellikleri ve kökenlerini tanır; |
3 | Tarihsel süreç içerisinde dil konusunda ortaya atılan kuramları ve yaklaşımları bilir; |
4 | Saussure'ün Genel Dilbilim Dersleri'ndeki temel kavramları; çeşitli dilbilim okullarını ve dilbilimin farklı dallarının neler olduklarını öğrenir. |
5 | Saussure'ün Genel Dilbilim Dersleri'ndeki temel kavramları; çeşitli dilbilim okullarını ve dilbilimin farklı dallarının neler olduklarını öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dilbilimin Tarihi; Saussure ve Genel Dilbilim Dersleri; Çağdaş Dil okulları; Dilbilimin Alanları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dilin tanımı, Dilin işlevleri ve Dilbilim | Ön okuma | |
2 | Dünyada konuşulan dil türleri | Ön okuma | |
3 | Dilbilim çalışmalarının tarihçesi | Ön okuma | |
4 | Dilbilim çalışmalarının tarihçesi | Ön okuma | |
5 | Saussure ve Genel Dilbilim Dersleri | Ön okuma | |
6 | Saussure ve Genel Dilbilim Dersleri | Ön okuma | |
7 | Genel Dilbilim Derslerinin genel ilkeleri | Ön okuma | |
8 | Genel Dilbilim Derslerinin genel ilkeleri | Ön okuma | |
9 | Ara sınav | Ön okuma | |
10 | Eşsüremli Dilbilim | Ön okuma | |
11 | Eşsüremli Dilbilim | Ön okuma | |
12 | Artsüremli Dilbilim | Ön okuma | |
13 | Artsüremli Dilbilim | Ön okuma | |
14 | Uzamsal Dilbilim | Ön okuma | |
15 | Uzamsal Dilbilim | Ön okuma | |
16 | Yıl sonu sınavı | Ön okuma |
1) Vardar, B. (2001). Genel Dilbilim Dersleri. İstanbul: Multilingual Yayınları. 2) Fromkin, V., Rodman, R., ve Hyams, N. (2018). An introduction to language. Cengage Learning. 3) Kıran, Z., ve Kıran, A. (2006). Dilbilime giriş. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 5 | 5 | 25 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |