GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOETD7043 Halkbilim Araştırma Yöntemleri ve Kuramları I Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrenciye disipline ait temel kuram ve uygulama bilgilerini sağlamak; halk kültürüne ilişkin verileri değerlendirmede izleyeceği yöntemleri öğretmektir.


Doç. Dr. Metin Eren


1 1- Halkbiliminin kapsam, konu , yöntem ve temel ilkelerini tanımlar. 2- Halkbiliminin tarihsel gelişimini kavrar. 3- Halkbilimi kuramlarını uygulayabilir. 4- Halkbiliminin alan araştırması yöntemlerini tanımlar, uygular ve problem çözümünde kullanır.

Birinci Öğretim



1.)Çobanoğlu, Ö.(Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. 2.)Coccchiara, Giuseppe.1981. Avrupa'da Folklor Tarihi, Geleneksel Yayıncılık 3.)Ong, Walter J., Sözlü ve Yazılı Kültür, Metis Yay. İstanbul 4.)Başgöz, İ. Türkülü Aşk Hikâyeleri, Pan Yay. 5)Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1-2-3-4, Geleneksel Yay.


Halkbiliminin kapsam, konu, yöntem ve temel ilkeleri Halkbiliminin temel kavramları Halkbiliminin alan araştırması yöntemleri Halkbiliminin tarihsel gelişimi ve kuramlar Bağlam merkezli kuramlar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1-Halk bilimi alan, kavram ve çerçeve
2 Sosyal bilimlerin tarihsel gelişimi ve halk bilimi
3 Halk bilimi disiplinin tarihsel gelişimi
4 Türk halk bilimi çalışmalarının tarihsel gelişimi
5 Sözlü kültür kavramı
6 Sözlü kültür ve yazılı kültür karşılaştırması
7 Sözlü kültürün modern görünümleri
8 Arasınav
9 Sözlü kompozisyon teori
10 Sözlü kompozisyon teori- Dede Korkut rneği
11 Performans teori, tarihsel arkaplan
12 Performans teori - Ana kavramlar
13 Performans teori - Örnek metinler
14 Uygulamalı Halkbilimi araştırmaları
15 Halk bilimi araştırma uygulamaları
16 Final Sınavı

1.)Çobanoğlu, Ö.(Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. 2.)Coccchiara, Giuseppe.1981. Avrupa'da Folklor Tarihi, Geleneksel Yayıncılık 3.)Ong, Walter J., Sözlü ve Yazılı Kültür, Metis Yay. İstanbul 4.)Başgöz, İ. Türkülü Aşk Hikâyeleri, Pan Yay. 5)Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1-2-3-4, Geleneksel Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 70

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Alan Çalışması 1 20 20
Makale Kritik Etme 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 129

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
ÖÇ 1 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek