Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOETD7031 | Kent ve Edebiyat | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin temel amacı disiplinlerarası çoklu bir perspektifle Kent, Uygarlık Toplumsal alan Göç Edebiyat Estetik Kuramları ve Kavramlarını multidisipliner bir perspektifle analiz etmek yöntemini kazandırmak
Dr.Öğr.Üyesi Sait EBİNÇ
1 | Kent Uygarlık Alanında Toplumsal Değişmenin Kavram ve Kuramlarını Analiz Etmek ve Bunların Edebiyat ve Sanat Alanındaki yansımalarını tarihsel bir perspektif içinde analiz etme yetisini geliştirmek. |
2 | Bütünlükçü bir bakış açısıyla toplumsal olgular arasındaki bağıntıları bir ilişkiler perspektifi içinde yorumlama becerisi kazandırmak |
3 | Kent Bağlamında İnsan-İnsan, İnsan-Toplum İnsan Tabiat ve Tarih ilişkisini tarihsel bir perpspektif içinde çözümlemek |
4 | Göç Toplumsal Değişme ve Zihniyet değişim ve dönüşlerini Yapılar düzeyinde analiz etmek |
5 | Birey Kent Yurtaşlık ilişkisi Tabiat ve Tarih ilişkisini analiz etme yetisini geliştirmek. |
Birinci Öğretim
None
None
Kent ve şehir kavramı, kentlerin tarihsel gelişimi ve ekonomik ilişkileri, kentlerin insan üzerindeki etkileri ve genel anlamda kenterin moderniteyle ilişkisini belirleyen temel kavramlar üzerinden analitik düşünce yöntemlerini oluşturmak
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kent Kavramı Üzerine Bir Giriş: Kentlerin Doğuşu Uygarlığın ve Demokrasinin Çatısız ve Duvarsız Okulları Olarak Kentler | ||
2 | Batının Kentleri Doğunun Şehirleri Ahmet Hamdi Tanpınar’ Beş Şehrine Yolculuk | ||
3 | Antik Yunanda Polis Kent Devletleri | ||
4 | Ortaçağ Kentleri ve Feodalite: Efendi Kentlerden Köle Kentlere | ||
5 | Burjuvazinin Ekonomik İktidarından Siyasal İktidarına Avrupa’da Kentler ve Sınıf İlişkileri. | ||
6 | Fransız Devrimi ve Burjuva Sınıfının Siyasal İktidarı Yurtaşlık Kavramı Ulusun İnşaşı Krallıktan Cumhurriyete | ||
7 | Avrupada İkinci Kuşak Burjuva Demokratik Devrimler ve Şehir | ||
8 | Tarım Kentlerinden Sanayi Kentlerine Toplumun ve Çevrenin Dönüşümü | ||
9 | ARA SINAV | ||
10 | Yerlilikten Kozmopilitizme Kentler | ||
11 | Kent ve Kentlilik Bilinci | ||
12 | İslam ve Şehir | ||
13 | Kent ve Mimari | ||
14 | Modernleşmenin Ağaçsız Ufuksuz Hidayetsiz Kentleri | ||
15 | makale kritiği | ||
16 | makale kritiği |
Fernanda Braudel: Maddi Uygarlık Ekonomi ve Kapitalizm Fernand Braudel: Uygarlıkların Grameri Henri Pirenne: Orçağ Kentleri Lewis Mumford: The City in History: Its Origins, Its Transformations, and Its Prospect Eric Hobsbawm: İmparatorluk Çağı Eric Hobsbaqm: Devrim Çağı Eric Hobsbawm Sermaye Çağı Eric Hobsbawm Tarih Üzerine Cogito: Kent ve Kültürü 8. Sayı 1996 Ahmet Hamdi Tanpınar. Beş Şehir Ahmet Hamdi Tanpınar. Huzur Yahya Kemal Beyatlı: Üç İstanbul Mitat Enç: Uzun Çarşının Uluları Ahmet Turan Alkan Altıncı Şehir
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
None
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 1 | 16 |
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Soru-Yanıt | 5 | 5 | 25 |
Makale Yazma | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 3 | 10 | 30 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |