Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBMEE7053 | İleri Görüntü İşleme | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, Python programlama dili vasıtasıyla görüntü işleme ve analizi alanındaki temel kavramları, teknikleri ve güncel uygulama problemlerini öğrencilere tanıtmaktır.
Dr. Onur SİLAHTAR
1 | Python programlama dili kullanarak görüntünün okunması ve tekrar yazılmasını öğrenir. |
2 | Görüntü verisinin temelini oluşturan pikseller ve matrisler hakkında bilgi edinir. Bilgisayar yazılımı ile piksel ve matris işlemlerini gerçekleştirmeyi öğrenir. |
3 | Görüntü eşikleme ve morfolojik işlem tekniklerini uygulamayı öğrenir. |
4 | Çeşitli filtreleme algoritmalarını uygulayarak görüntü iyileştirme yapmayı öğrenir. |
5 | Gürültü giderme, görüntü yumuşatma gibi tekniklerle yeniden görüntü elde etmeyi öğrenir. |
Birinci Öğretim
None
None
Python programlama dilinin temel çalışma algoritmasını öğrenerek bu dil vasıtasıyla sayısal bir görüntünün incelenmesi, analizi, yeniden oluşturulması, çeşitli iyileştirme ve sıralama algoritmalarının uygulanması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Programlama dillerine genel bakış ve python dili temelleri | ||
2 | Temel python algoritmaları ve fonksiyonları | ||
3 | Görüntü işleme kütüphaneleri ve komutları | ||
4 | Piksel ve matris işlemleri | ||
5 | Görüntü içerisinde şekil oluşturma ve metin ekleme | ||
6 | Kesit alma, ağırlıklı ortalama ve resim oluşturma işlemleri | ||
7 | Kamera ve video işlemleri | ||
8 | Görüntü Filtreleme | ||
9 | Görüntü eşikleme (thresholding) yöntemleri | ||
10 | Kenar algılama yöntemleri | ||
11 | Bitwise operatörleri | ||
12 | Uygulama Örnekleri | ||
13 | Uygulama Örnekleri | ||
14 | Uygulama Örnekleri |
Rafael C. Gonzalez, Richard E. Woods. (2008). Digital Image Processing. Third Edition, Prentice Hall, Ansari, I. A., & Bajaj, V. (2024). Image Processing with Python: A practical approach. IOP Publishing. Chityala, R., & Pudipeddi, S. (2020). Image processing and acquisition using Python. Chapman and Hall/CRC.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
None
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 14 | 5 | 70 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Rapor | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 136 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |