Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBMJE7133 | Devirsel Stratigrafi ve Milankovitch Teorisi | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencinin; devirsel stratigrafi ve Milankovitch teorisi kavramlarında ve ilişkili konularda bilgilerini geliştirmektir.
Dr. Öğretim Üyesi Gül ŞEN
1 | 1) Devirsel stratigrafi disiplininin özelliklerini bilir 2) Milankovitch teorisinin özelliklerini bilir 3) Devirsel stratigrafi ve Milankovitch sedimantolojide uygulanma alanlarını bilir 4) Gezegensel yörünge hareketlerinin iklimsel değişikliklere ve sedimanter havzalarda tortul birikimine etkisini bilir |
Birinci Öğretim
[Yok]
1. Devirsel stratigrafiye giriş 2. Milankovitch teorisi 3. Zaman ve tortul birikimi arasındaki ilişki 4. Stratifikasyon ve Stratifikasyon devirleri 5. Kireçtaşı-Marn ritmik ardalanması- İklim kontrollü fasiyes değişiklikleri-1 6. Kireçtaşı-Şeyl ritmik ardalanması- İklim kontrollü fasiyes değişiklikleri-2 7. Karbonatsız devirler-1 8. Karbonatsız devirler-2 9. Şeyllerde devirsel ve olay stratigrafisi 10. Olay stratifikasyonu-1 11. Olay stratifikasyonu-2 12. Olay stratifikasyonu-3
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | • Devirlerin tanımı • Devirlerin kökeni • Devirlerde düzen ve karışıklıklar | ||
2 | • Gezegensel sistem • Presesyon, oblikite, eksantrisite • Milankovitch devirleri ve iklim | ||
3 | • Walk modeli • Sedimantasyon oranı • Devirlerde kesin zaman periyodları • Devirlerde litoloji değişiklikleri | ||
4 | • Stratifikasyon modelleri • Stratifikasyon devirleri • Tabakalı sekansların sayısal tanımlanması • Devirlerin stratigrafik sınırlarının tanımlanması | ||
5 | • Devirsel sekansların doğası, oluşumu ve tanınması hakkında genel açıklamalar (periodites) • Perioditlerin ve tempestitlerin paleocoğrafik önemi • Kireçtaşı-marn devirleri: tanımlanması, önemi, nedenleri • Kireçtaşı-marn ardalanmasıın oluşum süreci ve diyajenez | ||
6 | • Kireçtaşı-Şeyl devirlerinin kökeni • Dünya yörüngesindeki değişiklikler ve kireçtaşı-şeyl ardalanması • Kireçtaşı-marn ve kireçtaşı-şeyl ritmik ardalanmalarının ekolojisi ve çökelme ortamları | ||
7 | • Evaporitler • Göl ortamları • Sığ denizel ortamlar | ||
8 | Yarıyıl sınavı | ||
9 | • Akarsu ortamları • Ön-delta turbiditleri | ||
10 | • Devirsel ve devirsel olmayan siyah şeyl formasyonları • Stratifikasyon ve tabakalanma tipleri | ||
11 | • Olay tortulları hakkında genel açıklamalar • Şelf fırtına tabakalarının göstergesi: çok yönlü paleo akıntılar • Kazı ve doldur (scour and fill): olay ayrımının önemi | ||
12 | • Kalkerli tempestitler: fırtına-destekli stratifikasyon • Kuvars kumlu tempestitlerin ayırtedici özellikleri | ||
13 | • Fırtına sedimantasyonu: çakıl konglomeraları • Fırtına sedimantasyonu: glakonitik yoğunlaşma • Olay stratifikasyonu: nummulit birikimleri | ||
14 | • Tortul devirlerin nedenleri |
Ders notu, Önerilen Kaynaklar: 1. EINSELE, G. and SEILACHER, A., 1982. Cyclic and Event Stratification, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 544p. 2. HOUSE, M.R., GALE, A.S., 1995. Orbital Forcing Timescales and Cyclostratigraphy, (Geological Society Special Publication Ser. No 85.), Geological Society Publishing House, Brassmill, U.K., 215 p. 3. SCHWARZACHER, W., 1993. Cyclostratigraphy and the Milankovitch Theory, Elsevier Science, Amsterdam, 239 p. 4. WEEDON, G.P., 2003. Time-Series Analysis and Cyclostratigraphy: Examining Stratigraphic Records of Environmental Cycles, Cambridge University Press, Cambridge, 275 p.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 14 | 5 | 70 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |