Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBFKM7053 | Organik Kimyada Araştırma Teknikleri | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin temel amacı basılı ve web tabanlı kimya literatür kaynakları, bunlara erişim ve tarama yöntemleri konusunda bilgi vermektir.
Prof. Dr. Esvet AKBAŞ
1 | Kimya literatür türlerini bilmeli |
2 | Basılı kaynakları kullanarak araştırma yapabilmeli |
3 | Veri tabanlarını kullanarak araştırma yapabilmeli |
4 | Yapılan literatür incelemesini raporlayabilmeli |
5 |
Yok
Yok
Nereden ve Nasıl Başlamalı: Yayım Süreçleri, birincil, ikincil ve üçüncül kaynaklar, Klavuzlar, Bilgisayar Taramaları, Bilgi güncellemesi, Diğer kaynaklar; Nereden ve Nasıl araştırmalı: Genel (yazar ve atıf araştırmaları, konu araştırmaları, Kimyasal ad ve formül araştırmaları, Yapı araştırmaları); Nereden ve Nasıl araştırmalı: Özelleştirilmiş (Sentez ve reaksiyon araştırmaları, Kimyasal güvenlik ve toksikolojik araştırmalar, Analitik Kimya Araştırmaları, Fiziksel özellik araştırmaları, kimyasal patent araştırmaları); Kimyada iletişim: Haber ve tartışma grupları, moleküler görsel programları ve siteleri; Çeşitli konular: Kimya tarihi, biyografiler, endüstriyel kaynaklar, kimya öğretimi, kariyer, kimya enformatiği; Ek kaynaklar: SIRCh, CIIM, CRSD, CHMINF-L
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Nereden ve nasıl başlamalı: Yayım Süreçleri, birincil, ikincil ve üçüncül kaynaklar | ||
2 | Nereden ve nasıl başlamalı: Kimya bilgi kaynakları ve veritabanları, bilgisayar taramaları | ||
3 | Nereden ve nasıl başlamalı: Bilgi güncelleme ve tarama, belge temini, Diğer okumalar (ansiklopediler, monograflar, el kitapları) | ||
4 | Nereden ve nasıl araştırmalı: Genel (Yazar ve atıf taramaları) | ||
5 | Nereden ve nasıl araştırmalı: Genel (Konu taramaları) | ||
6 | Nereden ve nasıl araştırmalı: Genel (Kimyasal ad ve formül taramaları), (yapı taramaları) | ||
7 | Nereden ve nasıl araştırmalı: Özelleştirilmiş (Sentez ve reaksiyon araştırmaları) | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Nereden ve nasıl araştırmalı: Özelleştirilmiş (Kimyasal güvenlik ve fiziksel özellik araştırmaları, toksikolojik araştırmalar) | ||
10 | Nereden ve nasıl araştırmalı: Özelleştirilmiş (analitik kimya ve kimyasal patent araştırmaları) | ||
11 | Kimyada iletişim: Haber ve tartışma grupları, Moleküler görsel programları ve siteleri | ||
12 | Çeşitli konular: Kimya tarihi, biyografiler, endüstriyel kaynaklar, kimya öğretimi, kariyer, kimya enformatiği | ||
13 | Ek kaynaklar: SIRCh, CIIM, CRSD, CHMINF-L | ||
14 | Bilimsel Yazım, Bilimsel Makale ve Özellikleri | ||
15 | Stil ve Yazımda Çok Yapılan Hatalar, Uzak Durulacak Kelimeler, İfadeler, İngilizcenin Yanlış Kullanımı | ||
16 | Final sınavı |
[1] http://en.wikibooks.org/wiki/Chemical_Information_Sources [2] Robert A. Day, Çev. Gülay Aşkar Altay, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, Tübitak, Ankara, 2000 [3] Ders notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 2 | 4 |
Tartışma | 5 | 10 | 50 |
Soru-Yanıt | 5 | 10 | 50 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 |