GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBFKM7053 Organik Kimyada Araştırma Teknikleri Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin temel amacı basılı ve web tabanlı kimya literatür kaynakları, bunlara erişim ve tarama yöntemleri konusunda bilgi vermektir.


Prof. Dr. Esvet AKBAŞ


1 Kimya literatür türlerini bilmeli
2 Basılı kaynakları kullanarak araştırma yapabilmeli
3 Veri tabanlarını kullanarak araştırma yapabilmeli
4 Yapılan literatür incelemesini raporlayabilmeli
5


Yok


Yok


Nereden ve Nasıl Başlamalı: Yayım Süreçleri, birincil, ikincil ve üçüncül kaynaklar, Klavuzlar, Bilgisayar Taramaları, Bilgi güncellemesi, Diğer kaynaklar; Nereden ve Nasıl araştırmalı: Genel (yazar ve atıf araştırmaları, konu araştırmaları, Kimyasal ad ve formül araştırmaları, Yapı araştırmaları); Nereden ve Nasıl araştırmalı: Özelleştirilmiş (Sentez ve reaksiyon araştırmaları, Kimyasal güvenlik ve toksikolojik araştırmalar, Analitik Kimya Araştırmaları, Fiziksel özellik araştırmaları, kimyasal patent araştırmaları); Kimyada iletişim: Haber ve tartışma grupları, moleküler görsel programları ve siteleri; Çeşitli konular: Kimya tarihi, biyografiler, endüstriyel kaynaklar, kimya öğretimi, kariyer, kimya enformatiği; Ek kaynaklar: SIRCh, CIIM, CRSD, CHMINF-L


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Nereden ve nasıl başlamalı: Yayım Süreçleri, birincil, ikincil ve üçüncül kaynaklar
2 Nereden ve nasıl başlamalı: Kimya bilgi kaynakları ve veritabanları, bilgisayar taramaları
3 Nereden ve nasıl başlamalı: Bilgi güncelleme ve tarama, belge temini, Diğer okumalar (ansiklopediler, monograflar, el kitapları)
4 Nereden ve nasıl araştırmalı: Genel (Yazar ve atıf taramaları)
5 Nereden ve nasıl araştırmalı: Genel (Konu taramaları)
6 Nereden ve nasıl araştırmalı: Genel (Kimyasal ad ve formül taramaları), (yapı taramaları)
7 Nereden ve nasıl araştırmalı: Özelleştirilmiş (Sentez ve reaksiyon araştırmaları)
8 Arasınav
9 Nereden ve nasıl araştırmalı: Özelleştirilmiş (Kimyasal güvenlik ve fiziksel özellik araştırmaları, toksikolojik araştırmalar)
10 Nereden ve nasıl araştırmalı: Özelleştirilmiş (analitik kimya ve kimyasal patent araştırmaları)
11 Kimyada iletişim: Haber ve tartışma grupları, Moleküler görsel programları ve siteleri
12 Çeşitli konular: Kimya tarihi, biyografiler, endüstriyel kaynaklar, kimya öğretimi, kariyer, kimya enformatiği
13 Ek kaynaklar: SIRCh, CIIM, CRSD, CHMINF-L
14 Bilimsel Yazım, Bilimsel Makale ve Özellikleri
15 Stil ve Yazımda Çok Yapılan Hatalar, Uzak Durulacak Kelimeler, İfadeler, İngilizcenin Yanlış Kullanımı
16 Final sınavı

[1] http://en.wikibooks.org/wiki/Chemical_Information_Sources [2] Robert A. Day, Çev. Gülay Aşkar Altay, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, Tübitak, Ankara, 2000 [3] Ders notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
Quiz 2 2 4
Tartışma 5 10 50
Soru-Yanıt 5 10 50
Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 5 5 4 4 4 5 5 5 4
ÖÇ 2 4 5 5 4 4 4 4 5 5 5
ÖÇ 3 3 5 5 4 4 4 4 5 4 4
ÖÇ 4 4 5 4 4 4 3 4 4 4 4
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek