Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBFKM7085 | Kuantum Kimyası | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenci; - Kuantum mekaniğinin öğrenilmesinde kullanılan bazı matematiksel ve fiziksel temeller öğrenilecek ve kimya problemleri ile ilgili bilgi ve kabiliyetleri geliştirecek; - Bu konularla ilgili olarak karşılaşılabileceği problemlere çözüm önerileri üretebilecek, - Uygun ders planları geliştirebilecektir.
1 | Kuantum mekaniğinin öğrenilmesinde kullanılan bazı matematiksel ve fiziksel temeller öğrenilecek ve kimya problemleri ile ilgili bilgi ve kabiliyetleri geliştirecek; |
2 | Bu konularla ilgili olarak karşılaşılabileceği problemlere çözüm önerileri üretebilecek, |
3 | Uygun ders planları geliştirebilecektir. |
Yok
yok
- Tarihsel Gelişim - Fotoelektrik Olayı - Siyah Cisim Radyasyonu - Hidrojen Atomu Spektrumu - Tek-boyutlu ve iki-boyutlu dalga eşitliklerinin açıklanması - Schrödinger eşitliği ve bazı basit uygulamaları - Kuantum mekaniğinin genel prensipleri ve postulatları - Kuantum-Mekaniksel Operatörler - Harmonik osilatör - Üç-boyutlu sistemler - Hidrojen Atomunun Enerji Seviyeleri bir Magnetik Alanla Yarılması - Yaklaşım metotları - Term Sembolleri - Bağ teorileri - Moleküller spektroskopi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel Gelişim | ||
2 | Fotoelektrik Olayı Siyah Cisim Radyasyonu | ||
3 | Hidrojen Atomu Spektrumu | ||
4 | Tek-boyutlu ve iki-boyutlu dalga eşitliklerinin açıklanması | ||
5 | Schrödinger eşitliği ve bazı basit uygulamaları | ||
6 | Kuantum mekaniğinin genel prensipleri ve postulatları | ||
7 | Kuantum-Mekaniksel Operatörler | ||
8 | Harmonik osilatör | ||
9 | Üç-boyutlu sistemler | ||
10 | Hidrojen Atomunun Enerji Seviyeleri bir Magnetik Alanla Yarılması | ||
11 | Yaklaşım metotları | ||
12 | Term Sembolleri | ||
13 | Bağ teorileri | ||
14 | Moleküller spektroskopi. | ||
15 | |||
16 |
1. Fizikokimya, 5. baskı, Sarıkaya Y., sayfa 803-1059 Eylul 2004, Ankara 2. Physical Chemistry 8. edition, Atkins W.A and Paula J. de, pp. 243-480, 2006, New York.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
None
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Performans | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 119 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |