Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBFMT7184 | Diophantine Denklemler II | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, Diophantine Denklemleri çözmek için gerekli temel yöntemler vermektir.
Dr. Öğr. Üyesi Zeynep DEMİRKOL ÖZKAYA
1 | Diophantine Denklemleri çözmek için gerekli temel yöntemler verilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Diophantine Denklemler
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Diophantine denklemleri çözmek için elemanter yöntemler | ||
2 | Çarpanlara Ayrıma Yöntemi | ||
3 | Diophantine denklemleri çözmek için eşitsizlikleri kullanmak | ||
4 | Parametrik metot | ||
5 | Modüler aritmetik metodu | ||
6 | Matematiksel tümevarım metodu | ||
7 | Fermat'ın sonsuz indirgeme yöntemi | ||
8 | Çeşitli Diophantine denklemler | ||
9 | Bazı klasik Diophantine denklemler | ||
10 | Lineer Diophantine denklemler | ||
11 | Pisagor üçlüleri ve ilgili problemler | ||
12 | Diğer dikkate değer denklem tipleri | ||
13 | Pell tipi denklemler | ||
14 | Pell'in denklemi: Tarihçe ve motivasyon | ||
15 | Final Sınavı |
1. An Introduction to Diophantine Equations A Problem-Based Approach 2. Cohen, H. 2007. Number Theory Vol I: Tools and Diophantine Equations, Springer, New York. 3. Silverman, J. H. 1986. The arithmetic of elliptic curves, Grad. Texts in Math.,vol. 106, Springer-Verlag, New York.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 50 | 1 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 75 | 1 | 75 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |