GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBUZD8002 Uzmanlık Alan Dersi Ders 2 3 10,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir. Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılır.


Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri


1 Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi.
2 Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme.
3 Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi
4 Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi.
5 Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi.
6 Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi.


Yok


Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Takım/Grup Çalışması Rol Oynama/Dramatize Etme Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Deney Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer


Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, araştırma sürecini planlar, veri toplar, analiz eder, yorumlar, sonuçlar çıkarır, bulguları düzenler ve rapor haline getirir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Genel Bilgilendirme Toplantısı
2 Konunun Seçimi ve Tartışılması
3 Konunun Seçimi ve Tartışılması
4 Konunun Seçimi ve Tartışılması
5 Konunun Araştırılması ve Tartışılması
6 Konunun Araştırılması ve Tartışılması
7 Konunun Araştırılması ve Tartışılması
8 Konunun Araştırılması ve Tartışılması
9 Konunun Araştırılması ve Tartışılması
10 Konunun Araştırılması ve Tartışılması
11 Konunun Araştırılması ve Tartışılması
12 Konunun Araştırılması ve Tartışılması
13 Konunun Araştırılması ve Tartışılması
14 Konunun Araştırılması ve Tartışılması
15 Konunun Araştırılması ve Tartışılması
16 Konunun Araştırılması ve Tartışılması

Tez konusuyla ilgili makale, kitap vs. dökümanlar



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 16 2 32
Rehberli Problem Çözümü 16 3 48
Alan Çalışması 16 2 32
Beyin Fırtınası 4 4 16
Makale Kritik Etme 5 2 10
Bireysel Çalışma 16 2 32
Okuma 16 4 64
Rapor 2 8 16
Toplam İş Yükü (saat) 250

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek