Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBFMT7045 | Diferansiyel Denklemlerin Nümerik Çözümleri I | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenci; - Lineer ve lineer olmayan adi diferansiyel denklemler için başlangıç ve sınır değer problemleri ele alınacaktır. - Bu problemler için farklı nümerik yöntemler ele alınarak, bunların hata değerlendirmeleri ve realizasyon algoritmaları verilecektir.
Prof. Dr. Musa ÇAKIR
1 | Lineer ve lineer olmayan adi diferansiyel denklemler için başlangıç ve sınır değer problemlerinin çözümlerini öğrenir. |
2 | Lineer ve lineer olmayan adi diferansiyel denklemler için başlangıç ve sınır değer problemlerinin çözümlerini öğrenir. |
3 | Lineer ve lineer olmayan adi diferansiyel denklemler için başlangıç ve sınır değer problemlerinin çözümlerini öğrenir. |
4 | Lineer ve lineer olmayan adi diferansiyel denklemler için başlangıç ve sınır değer problemlerinin çözümlerini öğrenir. |
5 | Lineer ve lineer olmayan adi diferansiyel denklemler için başlangıç ve sınır değer problemlerinin çözümlerini öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Picard-Lindelöf teoremi. Tek adımlı metotlar. Çok adımlı metotlar. Hata değerlendirmeleri. Ateşleme metotları, Zayıf çözümler. Sonlu elemanlar yöntemi. Lineer olmayan problem.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Picard-Lindelöf teoremi. | ||
2 | Picard-Lindelöf teoremi. | ||
3 | Tek adımlı metotlar. | ||
4 | Tek adımlı metotlar. | ||
5 | Çok adımlı metotlar. | ||
6 | Çok adımlı metotlar. | ||
7 | Hata değerlendirmeleri. | ||
8 | Hata değerlendirmeleri. | ||
9 | Ateşleme metotları. | ||
10 | Ateşleme metotları. | ||
11 | Zayıf çözümler. | ||
12 | Zayıf çözümler. | ||
13 | Sonlu elemanlar yöntemi. | ||
14 | Lineer olmayan problem. | ||
15 | |||
16 |
1) Rainer Kress, Numerical Analysis, Springer. 1988. 2) Gabil Amirali ve İlhame Amirali, Nümerik Analiz: Teori ve Uygulamalarla, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2018. 3) Kendall Atkinson and Weimin Han, Theoretical Numerical Analysis, Springer, New York, 2001.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 0 | 15 | 0 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |