Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBFMT7074 | Doğrusal Programlama II | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Çağımızda sistemlerin analizi önemli bir problemdir,birkaç yüz bilinmeyenli doğrusal denklem sistemini çözebilmek bilgisayar aracılığıyla çok kolaydır. Doğrusal olmayan sistemlerin analizinde ise daha güç problemler ortaya çıkmaktadır.İşte tüm bu güçlüklere çare bulmak için ümit verici bir araçtır.
Dr. Öğ. Üyesi M.ŞERİF ALDEMİR
1 | Doğrusal programlamanın çözüm yöntemlerini kavrayacaktır. |
2 | |
3 | |
4 | |
5 |
Yok
Yok
Genel bilgiler, matematik bilgiler,doğrusal programlama kuram ve hesap yöntemleri,
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Genel bilgiler | ||
2 | Matematik bilgiler | ||
3 | Çözüm yöntemleri | ||
4 | Temel doğrusal programlama problemlerin en elverişli çözümü | ||
5 | Doğrusal denklem sistemi biçiminde sınırlamalar | ||
6 | Problemler | ||
7 | Uygulamalar | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Doğrusal programalama probleminin minimumu | ||
10 | Simpleks yöntemlerde duallik | ||
11 | Dual simpleks yöntemi | ||
12 | Sınırlamaları karışık dual problemler | ||
13 | Doğrusal programlama modelleri ve elektronik hesap makineleri | ||
14 | Uygulamalar | ||
15 | |||
16 |
Bakoğlu, H., 1982. Ege Univ Fen Fak. Serisi no 106 İzmir Hadley, G. 1962. Linear Programming. Addison-Wesley.
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 10 | 1 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |