GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBFMT7029 C Programlama I Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


The student will have knowledge about the general structure of the C programming language and will provide computer support to the mathematical models by this programming language.



1 Öğrenci, C programlama dilinin gelişimini öğrenir.
2 Öğrenci, C editörü hakkında genel bilgilere sahip olur.
3 Öğrenci, C programlama dilindeki önişlemcileri ve veri tiplerini öğrenir.
4 Öğrenci; operatörler, sayısal operatörler, karşılaştırma operatörleri ve mantık operatörlerini öğrenir.
5 Öğrenci, giriş/çıkış fonksiyonlarını ve kontrol deyimlerini öğrenir.


None


None


Development of C programming language, general information about C editor, introduction of preprocessors, numerical and logic and character data types, operators, numerical operators, comparison operators, logic operators, numerical expressions and logical expressions, Input / output functions, control statements, loops.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 •Programlama dilleri hakkında genel bilgiler
2 •C programlama dilinin gelişimi.
3 C editörü hakkında genel bilgiler.
4 •Önişlemcilerin tanıtılması
5 ••Sayısal verilerin tanıtılması
6 Karakter verilerin tanıtılması
7 ••Lojik verilerin tanıtılması
8 •Operatörler, sayısal operatörler
9 Karşılaştırma operatörleri, mantık operatörleri
10 C programlama dilinde cebir ifadeleri ve mantık ifadeleri
11 C programlama dilinde giriş/çıkış fonksiyonları
12 C Programlama dilinde kontrol deyimleri
13 C Programlama dilinde döngü deyimleri
14 Kaynak program kodları yazma uygulamaları
15
16

1. Al Kelley ve Ira Pohl, 1992, C by Dissection the Essential of C Programming, Benjamin/Cummings Cmp., Inc, Colifornia. 2. H. Schildt (Ter: Dr. Cahit Akın), 1999, C++ Temel Öğrenim Klavuzu, Alfa, McGraw Hill. 3. Rifat Çölkesen, 2004, Programlama Sanatı Algoritmalar, Papatya Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

None


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 5 70
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek