Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBMSU7069 | Sulak Alan Ekolojisi | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenci sulak alan ekolojisinin önemi, sulak alanların yapısı ve fonksiyonları, sulak alan koruma çalışmaları ve yönetim planları ile Ülkemizde bulunan sulak alanlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
Doç. Dr. Ataman Altuğ ATICI
1 | Sulak alan ekolojisi hakkında bilgi sahibi olma |
2 | Su kirliğinin ve ötrofikasyonun sulak alan ekosistemleri üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olma |
3 | Sulak alan ekosistemlerine insan etkisinin oluşturduğu problemleri ve çözümleri hakkında bilgi sahibi olma |
4 | Ülkemizdeki sulak alanlar hakkında bilgi sahibi olma |
5 | Sulak alanları korumanın önemini kavrama |
6 | Sulak alanları korumak için sorumluluk alma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sulak alanın temeli, sulak çeşitleri, sulak alanda yaşayan çalıların kendileri ile olan ilişkileri, sulak alanlarda yaşanan sorunlar anlatılmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sulak alan kavramı, tanımı ve sulak alan ekolojisine giriş | ||
2 | Sulak alanların sınıflandırılması | ||
3 | Sulak alanların önemi ve kullanım değerleri | ||
4 | Sulak alanların işlevi; primer üretim, atıkların ayrışması, besin zincirleri, nutrient dögüleri, metan üretimi | ||
5 | Göl ekosistemi | ||
6 | Sulak alanların abiyotik elamanları | ||
7 | Sulak alanların biyotik elemanları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Akarsu ekosistemi | ||
10 | Ülkemizdeki önemli sulak alanlar | ||
11 | Ülkemizde çevre profili | ||
12 | Sulak alanların maruz kaldıkları tehditler ve Ülkemizdeki sulak alanlarda yaşanan sorunlar | ||
13 | Doğayı koruma alanındaki Uluslararası Anlaşmalar | ||
14 | Sulak alanların geleceği, sulak alanların kayıpları, sulak alan bozulması ve istilacı türler ve genel değerlendirme | ||
15 | Final sınavı |
1. Van der Valk A. G 2006. The Biology of Freshwater Wetlands, Oxford University Press. 2. Wetlands 2000. Mitsch and Gosselink. 3rd Edition, John Wiley ve Sons, Inc. 3. Ateş, H., Es, M., Uzer, Y., 2011. Sulak Alanların Sürdürülebilir Yönetimi Akşehir Gölü Örneği, Umuttepe Yayınları, Kocaeli, No: 49, 166s. 4. Sulak Alanlar, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, 2013. 5. Wong, M.H., 2004. Wetlands Ecosystems in Asia: Function and Management, Volume 1 in Developments in Ecosystems. Oxford, United Kingdom Press, 480p.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 1 | 27 | 27 |
Bireysel Çalışma | 1 | 27 | 27 |
Ev Ödevi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |