GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBMSU7049 Balıkçılıkta Hedef Dışı Av Sorunu Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Ekolojik olarak güvenli balıkçılık uygulamaları için hedef dışı av ve bunların azaltılmasında kullanılan araçlara yönelik temel kavramlarının öğretilmesi.


Dr. Öğr. Üyesi Adem Sezai BOZAOĞLU


1 Hedef, hedef dışı ve ıskata terimlerinin tanımlarını ve genel özelliklerini açıklar.
2 Hedef dışı ve ıskarta avın sorun olma nedenlerini öğrenir, sorunun çevreyle ilgili boyutunu açıklar.
3 Türkiye’de ve dünyada hedef dışı av sorununun boyutlarını inceler.
4 Hedef dışı avın azaltılmasına yönelik yapılan çalışmaları inceler.
5 Hedef dışı avın azaltılmasına yönelik, özellikle trol ağlarında kullanılan, ızgara ve kaçış penceresi sistemlerini tanır.
6 Av araçlarında nispeten seçici olan yeni tasarımların ticari balıkçılığa nasıl adapte edildiğini açıklar.
7 Hedef dışı avın azaltılmasına yönelik yapılan uluslar arası yasal değişiklikleri inceler.
8 Hedef dışı avın azaltılmasına yönelik yapılan ulusal yasal değişiklikleri inceler.


None


None


Hedef, hedef dışı ve ıskarta terimlerinin tanımlanması ve genel özellikleri. Türkiye ve dünya balıkçılığında sorunun boyutları. Hedef dışı avın azaltılmasına yönelik, özellikle trol ağlarında kullanılan, ızgara ve kaçış penceresi sistemleri, materyal ve donama yönelik değişiklikler ve nispeten seçici olan yeni tasarımların ticari balıkçılığa adaptasyonu.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Derse giriş
2 Balıkçılık takımlarının tanıtılması
3 Hedef, hedef dışı ve ıskarta terimlerinin tanımlanması
4 Türkiye ve dünya balıkçılığında sorunun boyutları
5 Hedef dışı av ve tehlike altındaki türler
6 Trol balıkçılığında hedef ve hedef dışı av
7 Gırgır balıkçılığında hedef ve hedef dışı av
8 Ara sınav
9 Küçük ölçekli balıkçılık takımlarında hedef ve hedef dışı av
10 Hedef dışı avı azaltıcı uygulamalar
11 Balıkçılık takımlarında seçicilik çalışmaları
12 Türe özgü av aracı uygulamaları
13 Balıkçılık yönetiminin önemi
14 Balıkçılık yönetiminin önemi
15 Final sınavı
16

1. Alverson, D.L., Freeber, M.H., Murawski, S., Pope, J.P. “A global assessment of fisheries bycatch and discards”, FAO Fisheries Technical Paper No. 339. FAO, Rome, 233 s., (1994). 2. Kelleher, K. “Discards in the world’s marine fisheries: an update”, FAO Fisheries Technical Paper No. 470. Food and Agriculture Organization of the United Nations, Rome, Italy, (2005). 3. Gökçe, G. ve Metin, C. “Balıkçılıkta Hedef Dışı Av Sorunu Üzerine Bir İnceleme”, Ege Üniversitesi Su Ürünleri Dergisi, (3-4): 457–462, (2006). 4. Hall, S.J. and Mainprize, B.M. “Managing By-Catch and Discards: How Much Progress are we Making and How can we do Better?”, Fish and Fisheries, 6: 134–155, (2005). 5. Godoy, H., Furevik, D. and Lokkeborg, S. “Reduced Bycatch of Red King Crab (Paralithodes camtschaticus) in the Gillnet Fishery for Cod (Gadus moruha) in Northern Norway” Fisheries Research, 62: 337–384, (2003). 6. Robertson, J. H. B. and Ferro, R. S. T. (1988) Mesh selection within the cod-end of trawls. The effects of narrowing the cod-end and shortening the extension. Scott. Fish. Res. Rep., No. 39/1988. 7. Main, J. and Sangster, G. I. (1986) Are separator trawls selective? Scott. Fish. Bull., 49, 3-7. 8. Power Point



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

None


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 50 50
Final Sınavı 1 75 75
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 8 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek