Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBMSU7049 | Balıkçılıkta Hedef Dışı Av Sorunu | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Ekolojik olarak güvenli balıkçılık uygulamaları için hedef dışı av ve bunların azaltılmasında kullanılan araçlara yönelik temel kavramlarının öğretilmesi.
Dr. Öğr. Üyesi Adem Sezai BOZAOĞLU
1 | Hedef, hedef dışı ve ıskata terimlerinin tanımlarını ve genel özelliklerini açıklar. |
2 | Hedef dışı ve ıskarta avın sorun olma nedenlerini öğrenir, sorunun çevreyle ilgili boyutunu açıklar. |
3 | Türkiye’de ve dünyada hedef dışı av sorununun boyutlarını inceler. |
4 | Hedef dışı avın azaltılmasına yönelik yapılan çalışmaları inceler. |
5 | Hedef dışı avın azaltılmasına yönelik, özellikle trol ağlarında kullanılan, ızgara ve kaçış penceresi sistemlerini tanır. |
6 | Av araçlarında nispeten seçici olan yeni tasarımların ticari balıkçılığa nasıl adapte edildiğini açıklar. |
7 | Hedef dışı avın azaltılmasına yönelik yapılan uluslar arası yasal değişiklikleri inceler. |
8 | Hedef dışı avın azaltılmasına yönelik yapılan ulusal yasal değişiklikleri inceler. |
None
None
Hedef, hedef dışı ve ıskarta terimlerinin tanımlanması ve genel özellikleri. Türkiye ve dünya balıkçılığında sorunun boyutları. Hedef dışı avın azaltılmasına yönelik, özellikle trol ağlarında kullanılan, ızgara ve kaçış penceresi sistemleri, materyal ve donama yönelik değişiklikler ve nispeten seçici olan yeni tasarımların ticari balıkçılığa adaptasyonu.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş | ||
2 | Balıkçılık takımlarının tanıtılması | ||
3 | Hedef, hedef dışı ve ıskarta terimlerinin tanımlanması | ||
4 | Türkiye ve dünya balıkçılığında sorunun boyutları | ||
5 | Hedef dışı av ve tehlike altındaki türler | ||
6 | Trol balıkçılığında hedef ve hedef dışı av | ||
7 | Gırgır balıkçılığında hedef ve hedef dışı av | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Küçük ölçekli balıkçılık takımlarında hedef ve hedef dışı av | ||
10 | Hedef dışı avı azaltıcı uygulamalar | ||
11 | Balıkçılık takımlarında seçicilik çalışmaları | ||
12 | Türe özgü av aracı uygulamaları | ||
13 | Balıkçılık yönetiminin önemi | ||
14 | Balıkçılık yönetiminin önemi | ||
15 | Final sınavı | ||
16 |
1. Alverson, D.L., Freeber, M.H., Murawski, S., Pope, J.P. “A global assessment of fisheries bycatch and discards”, FAO Fisheries Technical Paper No. 339. FAO, Rome, 233 s., (1994). 2. Kelleher, K. “Discards in the world’s marine fisheries: an update”, FAO Fisheries Technical Paper No. 470. Food and Agriculture Organization of the United Nations, Rome, Italy, (2005). 3. Gökçe, G. ve Metin, C. “Balıkçılıkta Hedef Dışı Av Sorunu Üzerine Bir İnceleme”, Ege Üniversitesi Su Ürünleri Dergisi, (3-4): 457–462, (2006). 4. Hall, S.J. and Mainprize, B.M. “Managing By-Catch and Discards: How Much Progress are we Making and How can we do Better?”, Fish and Fisheries, 6: 134–155, (2005). 5. Godoy, H., Furevik, D. and Lokkeborg, S. “Reduced Bycatch of Red King Crab (Paralithodes camtschaticus) in the Gillnet Fishery for Cod (Gadus moruha) in Northern Norway” Fisheries Research, 62: 337–384, (2003). 6. Robertson, J. H. B. and Ferro, R. S. T. (1988) Mesh selection within the cod-end of trawls. The effects of narrowing the cod-end and shortening the extension. Scott. Fish. Res. Rep., No. 39/1988. 7. Main, J. and Sangster, G. I. (1986) Are separator trawls selective? Scott. Fish. Bull., 49, 3-7. 8. Power Point
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
None
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 75 | 75 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |