GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBMGM7022 Tahıl İşlemede Temel Prensipler Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Bu dersin sonunda öğrenci buğday, arpa, çavdar, yulaf, mısır vb. hammaddeyi tanıyacak, üretim ve işleme sırasında son ürünün kalitesini etkileyen faktörleri kavrayarak, karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm önerileri getirebilecektir.


Dr.Öğr.Üyesi Yağmur ERİM KÖSE


1 1. Buğday kalitesi ile ilgili temel kavramları açıklar
2 2. Öğütmede kaliteyi etkileyen faktörleri açıklar
3 3. Karıştırma, yoğurma ve pişirmede kaliteyi etkileyen faktörleri açıklar
4 4. Ekstrüzyon ile ilgili kavramları açıklar.
5 5. Ürün fonksiyonelliğini artırmayı öğrenir

Birinci Öğretim


.


.


Buğdayın özellikleri, öğütme, eleme ve sınıflandırmanın prensipleri, buğday ununun kalitesini etkileyen faktörler, kritik kontrol noktaları, unun ekmek, makarna, bisküvi vb. tahıl ürünlere işlenmesinde kullanılan alet, ekipman ve yardımcı malzemeler (yoğurucular ve şekillendirme üniteleri, pişirme sistemleri vb.), özel tahıl ürünleri (glütensiz ürünler, protein takviyeli ürünler) kahvaltılık ürünler için ekstrüzyon teknolojisinin uygulanması.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Buğdayın Özellikleri - -
2 Öğütme Teknolojisi - -
3 Eleme ve sınıflandırma prensipleri - -
4 Buğday dışındaki hububat ürünlerinin özellikleri - -
5 Un Kalitesi - -
6 Un ve hamurda reoloji - -
7 Tahıl ürünlerinin elde edilmesinde kritik aşamalar - -
8 Arasınav
9 Glutensiz yaşam ve beslenme
10 Glutensiz ürünlerin elde edilmesinde kritik kontrol noktaları
11 Yoğurucular ve mikserler
12 Pişirme Sistemleri
13 Kahvaltılık Gevrekler ve ekstrüzyon teknolojisi
14 Fonksiyonel tahıl unları

BakingScienceandTechnology, 3. baskı, Pyler, E. Volume I and II. WheatFlourMilling, Posner, E.S. andHibbs, A.N., 341p. Extrusion Cooking, Guy, R., 2006p.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 25
Seminer 1 25
Makale Kritik Etme 1 25
Ev Ödevi 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Seminer 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 15 30
Ev Ödevi 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 135

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek