Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBMGM7022 | Tahıl İşlemede Temel Prensipler | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin sonunda öğrenci buğday, arpa, çavdar, yulaf, mısır vb. hammaddeyi tanıyacak, üretim ve işleme sırasında son ürünün kalitesini etkileyen faktörleri kavrayarak, karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm önerileri getirebilecektir.
Dr.Öğr.Üyesi Yağmur ERİM KÖSE
1 | 1. Buğday kalitesi ile ilgili temel kavramları açıklar |
2 | 2. Öğütmede kaliteyi etkileyen faktörleri açıklar |
3 | 3. Karıştırma, yoğurma ve pişirmede kaliteyi etkileyen faktörleri açıklar |
4 | 4. Ekstrüzyon ile ilgili kavramları açıklar. |
5 | 5. Ürün fonksiyonelliğini artırmayı öğrenir |
Birinci Öğretim
.
.
Buğdayın özellikleri, öğütme, eleme ve sınıflandırmanın prensipleri, buğday ununun kalitesini etkileyen faktörler, kritik kontrol noktaları, unun ekmek, makarna, bisküvi vb. tahıl ürünlere işlenmesinde kullanılan alet, ekipman ve yardımcı malzemeler (yoğurucular ve şekillendirme üniteleri, pişirme sistemleri vb.), özel tahıl ürünleri (glütensiz ürünler, protein takviyeli ürünler) kahvaltılık ürünler için ekstrüzyon teknolojisinin uygulanması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Buğdayın Özellikleri | - | - |
2 | Öğütme Teknolojisi | - | - |
3 | Eleme ve sınıflandırma prensipleri | - | - |
4 | Buğday dışındaki hububat ürünlerinin özellikleri | - | - |
5 | Un Kalitesi | - | - |
6 | Un ve hamurda reoloji | - | - |
7 | Tahıl ürünlerinin elde edilmesinde kritik aşamalar | - | - |
8 | Arasınav | ||
9 | Glutensiz yaşam ve beslenme | ||
10 | Glutensiz ürünlerin elde edilmesinde kritik kontrol noktaları | ||
11 | Yoğurucular ve mikserler | ||
12 | Pişirme Sistemleri | ||
13 | Kahvaltılık Gevrekler ve ekstrüzyon teknolojisi | ||
14 | Fonksiyonel tahıl unları |
BakingScienceandTechnology, 3. baskı, Pyler, E. Volume I and II. WheatFlourMilling, Posner, E.S. andHibbs, A.N., 341p. Extrusion Cooking, Guy, R., 2006p.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 |
Seminer | 1 | 25 |
Makale Kritik Etme | 1 | 25 |
Ev Ödevi | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 135 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |