Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBZTB7066 | Mera Islahı ve Amenajmanın Teknik Yöntemleri | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Vejetasyon (bitki örtüsü) ıslah tekniklerinin ve yüksek kaliteli yem üretimi için mera-hayvan ilişkisinin ve toprak muhafazanın öğretilmesi.
Doç. Dr. Ösmetullah ARVAS
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak kazandığı bilgi ve becerilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. |
2 | Çayır ve meraların ıslah yöntemlerini seçebilme becerisi |
3 | Çayır ve meraların çok önemli bir yem kaynağı olduğu bilgisini edinme. |
4 | Fiziksel çevre ve biyolojik çeşitlilik kaynağı olarak çayır ve meraların korunması gerekliliğini öğrenme |
5 | Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. |
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönlendirebilir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. |
7 | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. |
8 | Tarla Bitkileri alanında veya alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
Yok
Yok
Çayır-meraların sınıflandırılması, çayır-meralardan yararlanma ilkeleri, , mera amenajmanı ve ilkeleri ile meraların ıslahı, ıslah yöntemleri ve bu yöntemlerin Karşılaştırılması, ekolojik faktörlerin amenajman ve ıslah yöntemlerin seçimindeki önemi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanım ve Planlama | ||
2 | Doğal Tohumlama, Suni Tohumlama, Yalın veya Karışım Şeklinde Yetiştircilik | ||
3 | Tohum yatağı, Ekim, Tohumlanan Çayır ve Meraların Yönetimi | ||
4 | Çayır ve merlarda yabancı Bitkiler | ||
5 | Çayır ve meralarda yabancı bitkilerle mücadele | ||
6 | Yakmanın çayır ve mera ıslahındaki yeri | ||
7 | Çayrı ve meraların gübrelenmesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Bitki besin elementleri, organik ve inorganik gübreler | ||
10 | Çayır ve meralarda su düzeni, sulama, taban suyu, drenaj. | ||
11 | Erozyon süreci, toprak ve su koruma yöntemleri. | ||
12 | Hayvanların yönetimini kolaylaştıran tesis ve yapılar. | ||
13 | Çayır ve meraların bakımı | ||
14 | Final Sınavı | ||
15 | |||
16 |
1. Altın, M., Gökkuş. A., Koç, A.,2005. Çayır Mera Islahı. Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı. Ankara Önerilen Kaynaklar: 1. Bakır, Ö., 1985. Çayır Mera Islahı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları: 947. Ankara. 2. Avcıoğu, R. 1996, Çayır Mera Topluluklarının Özellikleri ve incelenmesi. E.Ü.Z.F. Yayn No:466. Bornova / İzmir. 3. Gençkan, M.S.,1985, Çayır Mera Kültürü Amenajmanı ve Islahı.E.Ü.Z.F. Basımevi Bonova / İzmir. 4. Bakır, Ü., 1969, Suni Meraların Otlatılması Üzerine Ün Araştırmalar. A.Ü.Z.F. Yayın No: 19(1):254-259. Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 80 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Uygulama/Pratik | 3 | 3 | 9 |
Soru-Yanıt | 5 | 3 | 15 |
Alan Gezisi | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |