GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBZTB7066 Mera Islahı ve Amenajmanın Teknik Yöntemleri Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


İngilizce


Vejetasyon (bitki örtüsü) ıslah tekniklerinin ve yüksek kaliteli yem üretimi için mera-hayvan ilişkisinin ve toprak muhafazanın öğretilmesi.


Doç. Dr. Ösmetullah ARVAS


1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak kazandığı bilgi ve becerilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir.
2 Çayır ve meraların ıslah yöntemlerini seçebilme becerisi
3 Çayır ve meraların çok önemli bir yem kaynağı olduğu bilgisini edinme.
4 Fiziksel çevre ve biyolojik çeşitlilik kaynağı olarak çayır ve meraların korunması gerekliliğini öğrenme
5 Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.
6 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönlendirebilir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
7 Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
8 Tarla Bitkileri alanında veya alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.


Yok


Yok


Çayır-meraların sınıflandırılması, çayır-meralardan yararlanma ilkeleri, , mera amenajmanı ve ilkeleri ile meraların ıslahı, ıslah yöntemleri ve bu yöntemlerin Karşılaştırılması, ekolojik faktörlerin amenajman ve ıslah yöntemlerin seçimindeki önemi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanım ve Planlama
2 Doğal Tohumlama, Suni Tohumlama, Yalın veya Karışım Şeklinde Yetiştircilik
3 Tohum yatağı, Ekim, Tohumlanan Çayır ve Meraların Yönetimi
4 Çayır ve merlarda yabancı Bitkiler
5 Çayır ve meralarda yabancı bitkilerle mücadele
6 Yakmanın çayır ve mera ıslahındaki yeri
7 Çayrı ve meraların gübrelenmesi
8 Ara Sınav
9 Bitki besin elementleri, organik ve inorganik gübreler
10 Çayır ve meralarda su düzeni, sulama, taban suyu, drenaj.
11 Erozyon süreci, toprak ve su koruma yöntemleri.
12 Hayvanların yönetimini kolaylaştıran tesis ve yapılar.
13 Çayır ve meraların bakımı
14 Final Sınavı
15
16

1. Altın, M., Gökkuş. A., Koç, A.,2005. Çayır Mera Islahı. Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı. Ankara Önerilen Kaynaklar: 1. Bakır, Ö., 1985. Çayır Mera Islahı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları: 947. Ankara. 2. Avcıoğu, R. 1996, Çayır Mera Topluluklarının Özellikleri ve incelenmesi. E.Ü.Z.F. Yayn No:466. Bornova / İzmir. 3. Gençkan, M.S.,1985, Çayır Mera Kültürü Amenajmanı ve Islahı.E.Ü.Z.F. Basımevi Bonova / İzmir. 4. Bakır, Ü., 1969, Suni Meraların Otlatılması Üzerine Ün Araştırmalar. A.Ü.Z.F. Yayın No: 19(1):254-259. Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 80
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
Bütünleme Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 12 3 36
Uygulama/Pratik 3 3 9
Soru-Yanıt 5 3 15
Alan Gezisi 2 8 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Ev Ödevi 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 4 5 5 5 4 4 5 4 5 5 5 5 4 5 4 4 5 5 5 4
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 4 5 4 5 4 4 4 5 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 5 4 5 5 4 5 4 4 4 4 5 5 5 5 5 4
ÖÇ 4 5 5 4 5 4 5 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 4 4 5 5
ÖÇ 5 4 4 5 5 4 4 5 4 4 4 5 5 4 5 4 4 5 4 4 5
ÖÇ 6 4 4 4 5 5 4 4 5 5 4 5 4 5 5 4 5 4 4 4 5
ÖÇ 7 5 4 4 4 5 4 5 5 4 5 4 4 5 5 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 8 5 5 4 4 4 5 4 4 4 5 4 5 5 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek