GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBZTB7029 Yapay Çayır Mera Kurma Tekniği Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans



Yapay çayır mera tesisi ile sürdürülebilir yönetiminin sağlanabilmesi için amenajman ilkelerine uyulmasının önemi, yapay çayır mera kurmanın gerekliliği ve kültür bitkileri ile rotasyonu, karışımları oluştururken dikkat edilmesi gereken hususlar ve nedenleri, otlatma planı ve bakımı, süt veya besi amacıyla sulu ve kuru koşullarda yapay mera kurmanın öğretilmesi amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Ösmetullah ARVAS


1 Konu ile ilgili temel yeterlilikler kazanılması Uygun karışımların hazırlanması ve bakımı konularında öğrencilerin eğitilmesi
2 Konu ile ilgili pratik yapma becerisinin kazanılması
3 Vejetasyonun oluşumu, çayır ve meralarda bitki gelişimi, bitki örtüsünün bozulması, bozulma nedenleri ve bozulmanın engellenmesi konularında bilgi birikiminin sağlanması
4 Çayır yönetimi, mera yönetimi tekniklerinin uygulanması, yeniden mera tesisi, yapay meralar, marjinal alanların yapay mera olarak değerlendirilebilmesi bilgisinin kazandırılması
5 Uygun karışımların hazırlanması ve bakımının öğrenilmesi


Yok


Çayır mera ıslahı ve amenajmanı ile vejetasyon ölçüm yöntemleri konusunda yeterli bilgi sahibi olması dersin daha iyi anlaşılmasını sağlayacaktır.


Çayır ve meraların tanımı, yapay çayır meranın önemi ve gerekliliği, toprak işleme ekim zamanı, karışıma alınacak türlerin seçimi, süt ve besi amacına göre karışımların seçimi, otlatma planı ve parsel bakımları, yapay meraların rotasyonu ve önemi dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Derse giriş ve tanıtımı
2 Yapay çayır mera nedir
3 Yapay meraların önemi ve hayvancılıktaki yeri
4 Marjinal alanlar ve değerlendirilmesi
5 Yapay meraların ekolojik istekleri
6 Yapay meraların ekolojik istekleri
7 Ara sınavı
8 Karışımların hazırlanması, karışım örnekleri ve ekim hazırlığı işlemleri
9 Tohum yatağı hazırlığı, ekim yöntemleri ve karşılaştırılması
10 Ekim sonuçlarının gözlenmesi ve değerlendirilmesi
11 Ekim sonuçlarının gözlenmesi ve değerlendirilmesi
12 Gübre istekleri ve gübreleme yöntemleri, sulama teknikleri
13 Yabancı ve zararlı otların tanımı ve savaşı, yapay meraların değerlendirilmesi.
14 Yabancı ve zararlı otların tanımı ve savaşı, yapay meraların değerlendirilmesi.
15 Yapay meraların otlatılması, parsel büyüklüğü ve sayısı, otlatma sonrası parsel bakımı
16 Final sınavı

Ders kitabı: 1. Gökkuş, A. ve Koç, A. 2001. Mera ve Çayır Yönetimi. Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Ders Yay. No: 228, Erzurum. 2. Gökkuş, A., Koç, A. ve B. Çomaklı, 2000. Çayır - Mera Uygulama Kılavuzu. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No : 142, 139 s., Erzurum. Önerilen Kaynaklar: 1. Mera Kanunu Eğitim ve Uygulama El Kitabı, 1999. Çayır-Mera Amenajmanı ve Islahı.Çayır Mera Yem bitkileri ve Havza Geliştirme Daire Başkanlığı, Ankara. 2. Tükel, T. ve R. Hatipoğlu, 1997. Çayır - Mer’a Amenajmanı. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Genel Yayın No : 191, Ders Kitapları Yayın No : A-59,152 s., Adana.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 10
Bütünleme Sınavı 1 15
Derse Katılım 12 15
Uygulama/Pratik 3 10
Soru-Yanıt 5 10
Alan Gezisi 2 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10
Ev Ödevi 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
Bütünleme Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 12 3 36
Uygulama/Pratik 3 3 9
Soru-Yanıt 5 3 15
Alan Gezisi 2 4 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Ev Ödevi 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 4 4 2 4 3 3 4 3 2 3 5 5 3 4 4 4 3 5 4 4
ÖÇ 2 2 3 3 4 5 3 4 3 5 4 2 3 4 3 5 2 4 2 2 3
ÖÇ 3 3 3 3 4 5 5 4 5 3 4 2 3 4 5 4 2 4 3 3 5
ÖÇ 4 4 4 4 3 4 5 3 3 4 4 4 3 4 4 4 3 2 4 2 2
ÖÇ 5 5 5 3 3 4 5 3 5 5 4 5 3 3 3 3 2 4 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek