GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBZTB7075 Sulu Tarımda Bitki Yetiştiriciliği Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Sulu tarımın tarımsal üretim açısından öneminin kavranması ile verim artışı arasındaki ilişki konusunda bilgi edinilmesi sağlanarak, doğru metotlarla toprak yarayışlılığı esas alınmak suretiyle sulama sonucu oluşabilecek risk faktörlerini ortadan kaldırmak amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Rüveyde TUNÇTÜRK


1 • Dünyada ve ülkemizde suyun durumu hakkında bilgi edinme
2 • Bitkisel üretimde suyun önemini kavrayabilme
3 • Ülke tarımında ekonomik öneme sahip bazı bitkilerin su tüketimi durumunu hakkında bilgi edinme
4 • Sulama suyunun özellikleri hakkında bilgi edinme
5 • Suyun Çeşitli biyokimyasal reaksiyonlar için önemini kavrayabilme,
6 • Sulama metotları hakkında bilgi edinme,
7 • Sulamada dikkat edilmesi gereken hususların bilinmesi

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sulu tarımın tarihi ve önemi, Türkiye ve diğer ülkelerde sulu şartlarda tarım sistemlerinin uygulanması, sulu tarımda yüksek verim için kültürel işlemler, sulu tarımda mono kültür ve münavebe, sulu şartlarda tarımsal üretim sistemleri bitkilerde su kullanım etkinliği, sulama ve verim ilişkisi anlatılacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Sulamanın tanımı, önemi ve Türkiye’de ve dünyada su varlığı hakkında bilgilendirme
2 Suyun bitkiler için önemi ve Türkiye'deki sulanabilir arazi durumuna genel bir bakış
3 Ülkemizdeki sulu tarım alanları ve ürün deseni
4 Sulama suyunun özellikleri
5 Bitkinin fizyolojik ve biyokimyasal reaksiyonlar üzerinde suyun önemi
6 Çeşitli su kaynakları
7 Taban suyu, tarla kapasitesi ve toprak suyunun bitki gelişimindeki önemi
8 Sulu tarımda gübreleme
9 Sulu tarımda toprak işleme
10 Sulu tarımda münavebe
11 Sulu tarımın zorunlu olduğu bazı endüstri bitkilerinin yetiştiriciliği
12 Sulu tarım yapılan tıbbi bitki yetiştiriciliği
13 Sulu tarım yapılan diğer tarla bitkileri yetiştiriciliği
14 Sulamanın doğru ve kontrollü yapılmamasının tarımsal üretimdeki olumsuz sonuçları
15
16

1- Özata, N., 2006. Fitoterapi ve Aromaterapi. 2- Özata, N.,2009. Fitoterapi ve Aromaterapi. 3- Baydar, H., 2009. Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Bilimi ve Teknolojisi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Derse Katılım 14 20
Seminer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 8 112
Seminer 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 115

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
ÖÇ 1 3 5 5 4 5 5 4 5 5 4 5 5 2 4 2 4 4 3 3 4
ÖÇ 2 4 4 5 5 4 4 5 3 4 5 4 5 2 4 3 5 5 3 3 5
ÖÇ 3 5 5 4 5 4 4 5 3 5 5 4 5 3 5 3 4 5 4 4 5
ÖÇ 4 5 3 4 5 4 5 5 4 5 5 5 5 1 5 3 4 5 4 3 5
ÖÇ 5 5 4 5 5 5 5 4 5 4 4 5 5 2 4 2 4 5 3 3 4
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5 4 5 4 5 4 4 3 4 3 5 4 3 4 5
ÖÇ 7 4 4 5 4 4 5 5 5 5 5 4 4 2 5 2 5 5 3 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek