GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EFÖEAZ10003 Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu Ders 1 1 4,00

Lisans


Türkçe


Bu ders Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu ile ilgili temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır.


Doç. Dr. Metehan KUTLU


1 Zihinsel yetersizliğin kuramsal temellerini betimler.
2 Zihinsel yetersizlik gösteren bireylerin özelliklerini açıklar.
3 Zihinsel yetersizliği olan bireylere yönelik tarama, tanılama ve değerlendirme sürecini açıklar.
4 Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimlerini ve bu bireylere yönelik hizmet sunma modellerini betimler.
5 Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimlerinde kullanılan en iyi uygulama örneklerini diğer uygulama örneklerinden ayırt eder.
6 Otizm Spektrum Bozukluğu gösteren bireylerin özelliklerini betimler.
7 Otizm Spektrum Bozukluğu gösteren bireylere yönelik tarama, tanılama ve değerlendirme sürecini açıklar.
8 Otizm Spektrum Bozukluğu gösteren bireylerin özelliklerini açıklar.
9 Otizm Spektrum Bozukluğu gösteren bireylerde kullanılan öğretim yöntemlerini açıklar.
10 Otizm Spektrum Bozukluğu gösteren bireylerin eğitimlerinde kullanılan en iyi uygulama örneklerini diğer uygulama örneklerinden ayırt eder.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Temel kavramlar; zihin yetersizliği olan bireyler; otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve iş birliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; zihin yetersizliği olan bireye, OSB olan bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma ve Giriş, Zihin Yetersizliğinin Tarihçesi Yok Yok
2 Zihin Yetersizliğinin Tanımlanması, Sınıflandırılması, Yaygınlığı, Zihin Yetersizliğinin Nedenleri Yok Yok
3 Zihin Yetersizliği Gösteren Bireylerin Özellikleri Yok Yok
4 Zihin Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Tarama, Tanılama ve Değerlendirme Süreci Yok Yok
5 Hizmet Sunma Modelleri ve Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitimi Yok Yok
6 Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitiminde Kullanılan İyi Uygulama Örnekleri Yok Yok
7 Otizm Spektrum Bozukluğunun Kuramsal Temelleri Yok Yok
8 Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Bireylerin Özellikleri Yok Yok
9 Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Bireylere Yönelik Tarama, Tanılama ve Değerlendirme Süreci Yok Yok
10 Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Bireylerin Eğitimleri Yok Yok
11 Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Bireylerin Eğitimlerinde Kullanılan İyi Uygulama Örnekleri Yok Yok
12 Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Bireylerin Eğitimlerinde Kullanılan İyi Uygulama Örnekleri Yok Yok

Ed. E. Tekin-İftar (2012). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Derse Katılım 1 20
Gözlem 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Tartışma 8 3 24
Soru-Yanıt 8 3 24
Ev Ödevi 12 3 36
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 2 3 3 4 4 4 3 3 4 4 3 5 4 3
ÖÇ 2 3 4 2 2 2 4 3 3 2 2 2 2 3 4 2
ÖÇ 3 3 2 3 4 3 4 3 2 2 4 3 3 2 4 3
ÖÇ 4 4 3 4 3 3 3 3 3 4 3 2 2 1 3 2
ÖÇ 5 4 3 2 3 2 2 3 3 4 3 3 3 3 1 1
ÖÇ 6 3 2 3 3 2 3 2 5 3 2 3 2 1 4 4
ÖÇ 7 3 4 4 3 3 2 2 2 3 1 4 2 4 4 3
ÖÇ 8 3 1 3 3 4 2 3 3 3 2 3 2 2 2 2
ÖÇ 9 1 2 4 3 3 2 1 1 3 3 3 1 2 2 2
ÖÇ 10 5 5 4 5 4 4 3 4 5 4 5 3 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek