Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EFÖEAZ10003 | Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu ile ilgili temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Doç. Dr. Metehan KUTLU
1 | Zihinsel yetersizliğin kuramsal temellerini betimler. |
2 | Zihinsel yetersizlik gösteren bireylerin özelliklerini açıklar. |
3 | Zihinsel yetersizliği olan bireylere yönelik tarama, tanılama ve değerlendirme sürecini açıklar. |
4 | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimlerini ve bu bireylere yönelik hizmet sunma modellerini betimler. |
5 | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimlerinde kullanılan en iyi uygulama örneklerini diğer uygulama örneklerinden ayırt eder. |
6 | Otizm Spektrum Bozukluğu gösteren bireylerin özelliklerini betimler. |
7 | Otizm Spektrum Bozukluğu gösteren bireylere yönelik tarama, tanılama ve değerlendirme sürecini açıklar. |
8 | Otizm Spektrum Bozukluğu gösteren bireylerin özelliklerini açıklar. |
9 | Otizm Spektrum Bozukluğu gösteren bireylerde kullanılan öğretim yöntemlerini açıklar. |
10 | Otizm Spektrum Bozukluğu gösteren bireylerin eğitimlerinde kullanılan en iyi uygulama örneklerini diğer uygulama örneklerinden ayırt eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel kavramlar; zihin yetersizliği olan bireyler; otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve iş birliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; zihin yetersizliği olan bireye, OSB olan bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Giriş, Zihin Yetersizliğinin Tarihçesi | Yok | Yok |
2 | Zihin Yetersizliğinin Tanımlanması, Sınıflandırılması, Yaygınlığı, Zihin Yetersizliğinin Nedenleri | Yok | Yok |
3 | Zihin Yetersizliği Gösteren Bireylerin Özellikleri | Yok | Yok |
4 | Zihin Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik Tarama, Tanılama ve Değerlendirme Süreci | Yok | Yok |
5 | Hizmet Sunma Modelleri ve Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitimi | Yok | Yok |
6 | Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitiminde Kullanılan İyi Uygulama Örnekleri | Yok | Yok |
7 | Otizm Spektrum Bozukluğunun Kuramsal Temelleri | Yok | Yok |
8 | Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Bireylerin Özellikleri | Yok | Yok |
9 | Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Bireylere Yönelik Tarama, Tanılama ve Değerlendirme Süreci | Yok | Yok |
10 | Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Bireylerin Eğitimleri | Yok | Yok |
11 | Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Bireylerin Eğitimlerinde Kullanılan İyi Uygulama Örnekleri | Yok | Yok |
12 | Otizm Spektrum Bozukluğu Gösteren Bireylerin Eğitimlerinde Kullanılan İyi Uygulama Örnekleri | Yok | Yok |
Ed. E. Tekin-İftar (2012). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Gözlem | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Tartışma | 8 | 3 | 24 |
Soru-Yanıt | 8 | 3 | 24 |
Ev Ödevi | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 |
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 8 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 9 | 1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 10 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |