GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EDFRS1010 İRAN EDEBİYATI TARİHİNE GİRİŞ Ders 1 2 3,00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı, İslamiyet sonrası İran edebiyatının genel durumu ve İran’da yönetime gelen medeniyetlerin edebiyatın geçirdiği değişimlere etkisinin incelenmesidir.


Dr. Öğr. Üyesi Melek GEDİK


1 İran edebiyatına dair ön bilgiye sahip olarak Fars edebiyatının yüzyıllara göre geçirdiği değişimi temel düzeyde inceleyebilir.
2 İslamiyet öncesi Fars edebiyatı ile İslamiyet sonrası İran edebiyatı arasındaki dönüşümü müşahede edebilir.
3 Fars Dili ve Edebiyatı alanında, şiir, roman ve diğer düzyazı türleri ve bu yapıtların ortaya konulmalarına neden olan tarihsel, sosyal, ekonomik, siyasi, felsefi, bilimsel ve edebi gelişmeler konusunda kapsamlı bilgiye sahip olur.
4 Edebi türlere ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olur ve eserleri bu bağlamda değerlendirmeyi öğrenir.

Birinci Öğretim



[Yok]


İran coğrafyasında İslamiyet sonrası hüküm sürmüş medeniyetlerin edebiyat özellikleri hakkındaki bilgi verilmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 İran Edebiyat Tarihine Dair Genel Bir Bilginin Verilmesi
2 Sasanilerin Çöküşünden 10. Yüzyılın Sonuna Kadar Fars Edebiyatının Durumu (Şiir ve Nesir)
3 Sasanilerin Çöküşünden 10. Yüzyılın Sonuna Kadar Fars Edebiyatının Durumu (Şiir ve Nesir)
4 Samanlı ve Buveyh Dönemi Fars Edebiyatının Durumu (Şiir ve Nesir)
5 Gazneliler, Selçuklular ve Harezmşahlılar Dönemi Fars Edebiyatının Durumu (Şiir ve Nesir)
6 Gazneliler, Selçuklular ve Harezmşahlılar Dönemi Fars Edebiyatının Durumu (Şiir ve Nesir)
7 Cengiz Saldırısından Timur Saldırısına Kadar Fars Edebiyatının Durumu (Şiir ve Nesir)
8 Ara sınav (Vize)
9 Timurlular Dönemi Fars Edebiyatının Durumu (Şiir ve Nesir)
10 Safeviler Dönemi Fars Edebiyatının Durumu (Şiir ve Nesir)
11 Efşar, Zend, Kacar ve Meşrutiyet Dönemi Fars Edebiyatının Durumu (Şiir ve Nesir)
12 İran Masallarına Genel Bir Bakış
13 İran Öykü Türüne Genel Bir Bakış
14 İran Roman Türüne Genel Bir Bakış
15 İran Mitolojisi ve Edebiyatı Arasındaki İlişki
16 Yarıyıl sonu sınavı

Yıldırım, Nimet, İran Edebiyatı (Başlangıçtan İslamiyete Kadar), Pinhan Yayınevi, İstanbul 2012 Zebihullah-i Safa. İran Edebiyatı Tarihi (çev.Hasan Almaz), C.I, Ankara, 2002. Ali Nihat Tarlan. İran Edebiyatı, İstanbul, 1944. İslam Ansiklopedisi, İran Maddesi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 15 15
Tartışma 1 15 15
Soru-Yanıt 1 9 9
Bireysel Çalışma 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23
ÖÇ 1 3 5 4 4 5 1 2 2 4 3 3 2 3 5 2 5 5 5 5 5 5 5 4
ÖÇ 2 3 5 4 4 5 1 2 2 4 3 3 2 3 5 2 5 5 5 5 5 5 5 4
ÖÇ 3 3 5 4 4 5 1 2 2 4 3 3 2 3 5 2 5 5 5 5 5 5 5 4
ÖÇ 4 1 5 4 4 5 1 2 2 4 3 3 2 3 5 2 5 5 5 5 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek