Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBFTR3002 | NÖROFİZYOLOJİK YAKLAŞIMLAR II | Ders | 3 | 2 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
İnme ve serebral palsi gibi nörofizyolojik ve nörogelişimsel problemlerle seyreden üst motor nöron problemlerinde klinik özellikler ve hareket ve fonksiyon bozukluğunun nedenlerini açıklamak, inme ve serebral palsi rehabilitasyonunda uygulanan ölçme, değerlendirme.
Dr. Öğr. Üyesi Gülsen Sırtbaş Işık Dr. Öğr. Üyesi Asiye Tuba Özdoğar
1 | İnme ve serebral palsi sonrası görülen klinik özellikleri tanımlar ve tedavide kullanılan Bobath (nörogelişimsel terapi) yaklaşımıyla ilişkilendirebilme |
2 | Normal hareket ve fonksiyonu tanımlar ve Bobath kapsamında inme ve serebral palside görülen hareket ve fonksiyon bozukluklarıyla karşılaştırabilme |
3 | İnme ve serebral palside kullanılan Bobath’a yönelik ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kavrar ve uygulayabime |
4 | İnme ve serebral palside klinik problemleri tanımlayabilir, Bobath’a uygun klinik karar verme sürecini uygular, terapi ve rehabilitasyon programını planlayabilme |
5 | İnme ve serebral palside güncel Bobath yaklaşımını (nörogelişimsel tedavi) temel düzeyde uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İnme ve serebral palside klinik özellikler, nörogelişimsel (Bobath) yaklaşımların kavramsal boyutu, ölçme, değerlendirme ve terapi uygulamaları, klinik karar verme sürecinin uygulanması, rehabilitasyon uygulamalarındaki yeri, vaka çalışmaları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Nörofizyolojik Yaklaşımlara Giriş | ||
2 | Serebral Palside Nörogelişimsel Terapi Uygulamaları, genel giriş, dersin içeriğinin tanıtımı, günümüzdeki gelişim, Serebral Palside Nörogelişimsel Terapi’nin klinik uygulaması hakkında bilgilendirme | Farklı tipte Serebral Palsi’li çocuklar videosu ile pratik | |
3 | Nörofizyolojik Yaklaşımlarda Değerlendirme | Nörofizyolojik Yaklaşımlarda Değerlendirme | |
4 | Nörofizyolojik yaklaşımlar uygulama-Fasilitasyon | ||
5 | Çocuğa klinik tiplere göre özel terapi programının belirlenmesi ve uygulanması- Spastik tip | ||
6 | Çocuğa klinik tiplere göre özel terapi programının belirlenmesi-Diskinetik/ataksik/hipotonik Aile Eğitimi | ||
7 | Pratik Ders | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | İnme Anatomisi & Kliniği | ||
10 | Normal ve Anormal Hareket | ||
11 | Normal ve Anormal Tonus | ||
12 | Bobath yaklasiminin temel prensipleri | ||
13 | Bobath yaklaşımı ile değerlendirme | ||
14 | Bobath Temelli Üst Ekstremite ve Gövde Egzersizleri Bobath Temelli Alt Ekstremite ve Denge-Yürüme Egzersizleri | ||
15 | Final Sınavı |
1. Meadows Linzi, Raine Sue, Lynch-Ellerington Mary, Karaduman Ayşe, Yıldırım Sibel Aksu, Yılmaz Öznur Tunca. Bobath kavramı : nörolojik rehabilitasyonda teori ve klinik uygulama. Ankara, Pelikan Kitapevi, 2012. 2. Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palside Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası) 4. Bobath, Berta. Adult hemiplegia, evaluation and treatment. Oxford: Butterworth Heinemann, 1991. 3. Gjelsvik, Bente E. Bassøe. The Bobath concept in adult neurology. Stuttgart, New York: Thieme, c2008. 5. Pountney, Teresa E. Physiotherapy for children. Edinburgh; New York: Butterworth Heinemann/Elsevier, 2007 6. Stokes, Maria. Physical management in neurological rehabilitation. London: Mosby, 2005, c2004. 7. Çocuklarda habilitasyon, Mintaze Kerem Günel baş ed. Hipokrat kitabevi, ISBN: 978-625-7399-17-3 8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon-2 (Pediatrik rehabilitsyon), Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz, ed. ISBN: 978-605-9160-25-4 (cilt 2) 9. Riskli Bebeklerde Gelişimsel, Erken Fizyoterapi ve Rehabilitasyon: Hacettepe Uygulamaları, Akmer Mutlu ed. Hipokrat kitabevi, ISBN: 978625739922-7
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 12 | 2 | 24 |
Tartışma | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 |