Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MFBİM3026 | Mikroişlemci Tabanlı Tasarım | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı mikroişlemciler hakkında bilgi edindirmek, Intel mikroişlemcilerine ilişkin kapsamlı bilgi vermek ve programlama tekniklerinin öğretilmesidir.
Dr. Öğr. Üyesi Murat KOCA
1 | Intel mikroişlemci yapısını ve çalışma ilkelerini bilir. |
2 | Bellek tasarımı yapabilir. |
3 | Adresleme yöntemleri ve komut kümesi hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Assembly programlama dilini kullanarak program yazabilir. |
5 | Mikroişlemciye dayalı sistemlerin tasarım ve fonksiyonlarını daha iyi anlayabilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Mikroişlemcilerin tanımı, Intel ailesi mikroişlemcilerin yapısı, tarihi gelişimleri, mimarileri, çalışma modları. Adresleme modları, veri transfer, aritmetik-lojik ve kontrol komutları, 80286 Asembly Dili komutları, mikroişlemcinin programlanması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Mikroişlemci ve mikrobilgisayarlara giriş, mikroişlemci teknolojisinde yaşanan gelişmeler, Intel mikroişlemcilerin tarihsel gelişimi | Mikroişlemci simülatörü kullanım | Mikroişlemci Laboratuvar |
2 | Mikroişlemci mimarilerine genel bir bakış | Mikroişlemci simülatörü kullanılarak programlama teknikleri | Mikroişlemci Laboratuvar |
3 | Sayı sistemleri ve lojik temellerine hızlıca bakış | Intel 80826 tabanlı DIGIAC2000 eğitim setlerinin kullanımı | Mikroişlemci Labaratuvar |
4 | Mikroişlemci tabanlı kişisel bilgisayar sistemi | DIGIAC2000 eğitim setleri üzerinde adresleme modları | Mikroişlemci Laboratuvar |
5 | Intel 8086 ve 80286 mikroişlemci mimarisi ve iç yapısı | Veri transfer komutları uygulamaları | Mikroişlemci Laboratuvar |
6 | Gerçek mod ve korumalı mod çalışm | Aritmetik komutları uygulamaları | Mikroişlemci Laboratuvar |
7 | Assembly programlamaya giriş, Assembly Dili | Lojik komutları uygulamaları | Mikroişlemci Laboratuvar |
8 | Adresleme modları, veri adresleme modları | Kontrol komutları uygulamaları | Mikroişlemci Laboratuvar |
9 | Program bellek adresleme ve yığın bellek adresleme modları | Kontrol komutları uygulamaları | Mikroişlemci Laboratuvar |
10 | Veri transfer komutları | Veri transfer komutları | Mikroişlemci Laboratuvar |
11 | Aritmetik ve lojik komutları, aritmetik komutlar | Aritmetik ve lojik komutları, aritmetik komut ugulmaları | Mikroişlemci Laboratuvar |
12 | Lojik komutlar ve dizi komutları | Lojik komutları uygulamaları | Mikroişlemci Laboratuvar |
13 | Mikroişlemcinin programlanması, örnek programlar | Mikroişlemcinin programlanması | Mikroişlemci Laboratuvar |
14 | Mikrodenetleyiciler | Mikroişlemcinin programlanması | Mikroişlemci Laboratuvar |
-The Intel Microprocessors, 8086/8088, 80186/80188, 80286, 80386, 80486, Pentium, and Pentium Pro Processors, Pentium II, Pentium 4 and Core2 with 64-bit Extensions Architecture, Programming and Interfacing, Barry B.Brey, Prentice Hall, 8. Baskı, 2008. -x86 PC: Assembly Language, Design and Interfacing, Muhammad Ali Mazidi vd., 5. baskı, Prentice Hall, 2010.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Laboratuvar Ara Sınavı | 1 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 70 |
Proje Sunma | 1 | 25 |
Proje Tasarımı/Yönetimi | 1 | 5 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 110 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |