Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TUTİB3035 | Yat Turizmi ve Marina İşletmeciliği | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Dersin amacı, öğrencilerin Türkiye ve dünyadaki marina ve yatçılık sektörlerini tanıyarak, işleyişleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, marinaların verdikleri hizmetleri bilmelerini, yatçılık sektörünün genel özellikleri ile dinamiklerini tanımalarını sağlayabilmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Sedat ŞAHİN
1 | Yatçılık ile ilgili mevzuatı kavrayabilme |
2 | Marinalar ile ilgili terimleri kavrayabilme |
3 | Yatçılık ve marinacılığın gelişimi ile ilgili yorum yapabilme |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu derste öğrencilere; Türkiye ve Dünyada Yatçılık ve Marina Sektöründeki Genel Durumu İncelenerek, Türkiye’deki Marina işletmelerinin bölgesel bazda değerlendirilmesi yapılamakta, Marina Yapılanmaları; Marina Alt Yapı & Üst yapı Kavramları, Marinaların Verdikleri Hizmetler; Kara Ayağı ve Deniz Ayağı olarak ayrılarak anlatılmakta, Marinalarda İşletme Modelleri – Organizasyon Şemaları ve İş Tanımları İncelenmekte, Yat ve Marina İlişkisi irdelenerek yat işletmeleri taraflara verdikleri hizmetler açısından değerlendirilmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Deniz turizmin tanımı, önemi, genel görünümü Deniz turizmi ile ilgili genel kavramlar. | ||
2 | Marina tanımı, sınıflandırılması ve kısa tarihçesi | ||
3 | Sektörün ülkemizdeki ve dünyadaki durumu | ||
4 | Bir Turizm İşletmesi Olarak Marinaların değerlendirilmesi – Marinalar turizmin neresinde? | ||
5 | Marina Yapılanmaları – Marina Alt Yapı & Üstyapı Kavramları | ||
6 | Marinaların Verdikleri Hizmetler – Kara Ayağı / Deniz Ayağı | ||
7 | Marinalarda İşletme Modelleri – Organizasyon Şemaları ve İş Tanımlarının İncelenmesi | ||
8 | vize sınavı | ||
9 | Yatın Tanımı ve Yatçılık Kavramları | ||
10 | Türkiye’de Yat Turizmine Genel Bakış | ||
11 | Yat İşletmeleri – Oluşum Sebepleri / Amaçlar / Hedefler | ||
12 | Yat ve Marina İlişkisi | ||
13 | Türkiye’de Yatçılığın Geliştirilmesi İçin Yapılması Gerekenler | ||
14 | Sektörün sürdürülebilir büyüme için uygulaması gereken stratejiler ve yeni yaklaşımlar | ||
15 | Sektörün sürdürülebilir büyüme için uygulaması gereken stratejiler ve yeni yaklaşımlar | ||
16 | final sınavı |
Yerli ve yabancı makaleler ile ders sunum ve materyalleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 9 | 2 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 76 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 |