Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBEBE2011 | AİLE PLANLAMASI | Ders | 2 | 3 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, ülkemizdeki aile planlaması hizmetlerinin durumu ve aile planlaması yöntemleri ve danışmanlığı hakkında kapsamlı teorik bilgiler vermektir. Bu amaçla; Aile planlaması hizmetlerine ihtiyaç duyan nüfusları belirleyerek aile planlaması bilgilerinin önemi ve gerekliliği konusunda farkındalık yaratmak ve bilgi geliştirmek; sosyal, kültürel ve etik engeller; kontraseptif yöntemler ve özel gruplar ve dönemlerdeki fark ve gereksinimleri belirlemek; ebelik bölümü öğrencilerinin aile planlaması ve cinsel sağlık bilgi, eğitim ve iletişim stratejilerinin geliştirilmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Esra SARI
1 | Aile planlaması ile ilgili temel konuları bilme |
2 | Aile planlaması tanımını ve sürecini öğrenebilme |
3 | Aile planlaması ve nüfus planlaması ile ilgili toplum sorunlarını öğrenebilme ve aile planlaması ile ilgili gelişmelerinin önemini kavrayabilme |
4 | İstenmeyen gebeliklerin anne çocuk sağlığı üzerine etkilerini öğrenebilme |
5 | Aile planlamasının önemini açıklayabilme |
6 | Aile planlaması yöntemlerini öğrenebilme |
7 | Aile planlaması ile ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişmeleri takip edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Aile Planlaması İle İlgili Temel Kavramlar, Dünya’da ve Türkiye’de Aile Planlamasının Durumu, Aile Planlamasının Önemi, Aile Planlamasında Kullanılan Etkin Yöntemler, Aile Planlaması Danışmanlığı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kadın ve çocuk sağlığının önemi | ||
2 | Kadın ve erkek üreme organları | ||
3 | Aile planlaması nedir? | ||
4 | Aile planlaması yöntemleri | ||
5 | Hormonal kontraseptifler | ||
6 | Acil kontrasepsiyon | ||
7 | Rahim içi araç (RİA) | ||
8 | Bariyer yöntemler-1 | ||
9 | Bariyer yöntemler-2 | ||
10 | Doğal aile planlaması yöntemleri | ||
11 | Doğal aile planlaması yöntemleri-2 | ||
12 | Cerrahi kontrasepsiyon | ||
13 | Modern Aile Planlaması Yöntemleri (Rol Oynama, Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma) | ||
14 | Doğal Aile Planlaması Yöntemleri (Rol Oynama, Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma) |
1. Aile Planlaması Dersi Öğrenci El Kitabı, Sağlık Bakanlığı 2007. 2. Aile Planlaması Danışmanlığı, Sağlık Bakanlığı, Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü 2009. 3. Aile Planlaması Klinik Uygulama El Kitabı, Nobel Kitabevi, İstanbul, 2005. 4. Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi, T.C. Sağlık Bakanlığı Ana-Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Ankara, 2000
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 80 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 28 | 28 |
Tartışma | 1 | 7 | 7 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 6 | 6 |
Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 53 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 5 | ||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |