Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GSDYA3021 | Yazarlık V (alttan ders alacak öğrenciler) | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 18,00 |
Lisans
Türkçe
Bir Uzun Oyun Yazmak
Dr. Öğr Üyesi Mehmet Sabri ŞENOL
1 | Öğrenci Dramatik Malzemeyi Şekillendirerek Bir Uzun Oyun Yazabilmeyi Öğrenecektir. |
Birinci Öğretim
Yazarlık IV Dersinden Başarılı Olmak
Bol Bol Oyun Okunması Öneriler.
Oyun Yazarlığı Teknikleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Yazarın Oyun Dünyasına Giriş | ||
2 | Yazarın Oyun Dünyasında Seyahat | ||
3 | Yazarın Oyun Dünyasından Ayrılış | ||
4 | Karakter / Olay Dizisi | ||
5 | Zaman - Mekan | ||
6 | Oyunun Dünyası (Çevre, Kişiler, Atmosfer, Ayrıntılar, Gereksiz Sözler, Gürültüler vs.) | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Oyunun Dünyası (Çevre, Kişiler, Atmosfer, Ayrıntılar, Gereksiz Sözler, Gürültüler vs.) | ||
9 | Oyunun Dünyası (Çevre, Kişiler, Atmosfer, Ayrıntılar, Gereksiz Sözler, Gürültüler vs.) | ||
10 | Dramatik Olan | ||
11 | Ana Tema / Yan Temalar | ||
12 | Kısa Oyun Öyküsü | ||
13 | Dramatik Malzemeyi Tartışmaya Açmak (Eleştiriler) | ||
14 | Düzeltmeler ve Dramatik Malzemeye Son Şeklini Verme |
Ağırlıklı olarak atölye çalışmaları ile gerçekleştirilecek olan ders, öğretim üyesinin aktaracağı teorik ve teknik bilgiler ışığında uygulamalar yapılarak yürütülecektir. İlaveten Turgut Özakman: Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği, Lajos Egri: Piyes Yazma Sanatı, Stephen Jeffreys Playwriting, Hülya Nutku Oyun Yazma önerilir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 10 | 140 |
Uygulama/Pratik | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 10 | 10 | 100 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Gözlem | 1 | 1 | 1 |
Gösterme | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 10 | 10 | 100 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 10 | 100 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
Rapor | 1 | 1 | 1 |
Performans | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 459 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |