GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ZFTEB4011 Tüketici Davranışları Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans



Bu dersin amacı; dersi alan öğrencilerin, tüketici davranışı ile ilgili temel kavramları, tüketicinin satın alma öncesi, satın alma anı ve satın alma sonrası karar sürecini öğrenmelerini ve tüketicilerin satın alma sürecindeki davranışlarının çeşitli faktörlere bağlı olarak nasıl değiştiğini kavramalarını sağlamaktır. Öğrencilerin, tarım ve gıda ürünlerine yönelik olarak tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri ortaya koyabilmeleri ve bu ürünlere yönelik pazarlama stratejilerini geliştirebilir hale gelmeleri hedeflenmektedir.


Dr. Öğr. Üyesi Kenan ÇİFTÇİ


1 Tüketici davranışı alanında kullanılan temel kavramları ve teorileri tanımlayabilme
2 Tüketici davranışlarını bilimsel açıdan yorumlayabilme
3 Tüketici araştırması yürütebilmek için gerekli teorik alt yapı ve pratik beceriye sahip olabilme
4 Gıda sektöründe çalışan firmaların karşılaştığı tüketici davranışları ile ilgili sorunlara yönelik çözüm bulabilme
5 Tüketici davranışı ile ilgili konularda fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek etkin iletişim kurabilme becerisini geliştirme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tüketici davranışı kavramı, tüketici davranışlarının diğer bilim dalları ile ilişkisi, tüketici davranışlarının pazarlama stratejisi ile ilişkisi, tüketici davranış modelleri, tüketici satın alma süreci ve bu süreçte yeralan motivasyon, algılama, öğrenme ve hafıza, tutum ve tutumların ölçülmesi, kişilik, benlik, değerler, yaşam tarzı, inanç, kültür, danışma grupları, aile, sosyal sınıflar ve demoğrafik faktörlerin tüketici davranışları üzerine etkileri incelenecektir. Türkiye’de ve diğer ülkelerde tarım ve gıda ürünlerine yönelik tüketici araştırmalarından örnekler tartışılacaktır


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin içeriği, uygulanması konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi ve tüketici davranışına giriş
2 Tüketici-müşteri-alıcı kavramları, tüketici davranışı kavramının kapsamı, tüketici davranışlarının diğer bilim dalları ile ilişkisi
3 Tüketici davranışlarının pazarlama stratejisi ile ilişkisi
4 Tüketici davranış modelleri, Tüketici satın alma süreci: Satın alma öncesi (sorunun belirlenmesi, bilgilerin araştırılması ve seçeneklerin değerlendirilmesi), satın alma anı, satın alma sonrası tüketici davranışları
5 Tüketici araştırmalarında araştırma süreci ve anket formunun hazırlanması
6 Tüketici araştırmalarında araştırma süreci (devam): Anket veri girişi, analiz ve rapor hazırlama
7 Demografik faktörler ve tüketici davranışları: cinsiyet, yaş, gelir, sosyal statü vb
8 Ara sınav
9 Tutum, tutumların ölçülmesi
10 Kişilik, benlik, değerler, yaşam tarzı, inanç
11 Kültür, danışma grupları, aile, sosyal sınıflar
12 Türkiye’de ve diğer ülkelerde tarım ve gıda ürünlerine yönelik tüketici araştırmalarından örnekler
13 Anket bulgularının sunumu ve tartışma (Kullanılan veri toplama ve analiz yöntemleri, bulgular, tartışma vb. incelenmesi)
14 Anket bulgularının sunumu ve tartışma (Kullanılan veri toplama ve analiz yöntemleri, bulgular, tartışma vb. incelenmesi)
15 Anket bulgularının sunumu ve tartışma (Kullanılan veri toplama ve analiz yöntemleri, bulgular, tartışma vb. incelenmesi)
16 Final sınavı

- Bilge, F.A., Göksu, N., 2010, Tüketici Davranışları, Gazi Yayınevi, Ankara, 202 s. - Durmaz, Yakup, Tüketici Davranışı, 2011, Detay Yayıncılık, 214 s. - Evans, Martin, Jamal, Ahmad, Foxall, Gordon, 2009, Consumer Behaviour, ISBN 978-0- 470-99465-8, England, 560 s. - İslamoğlu, Ahmet Hamdi, Remzi Altunışık, 2013, Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım, 4. Baskı, 304 s. - Karabulut, Muhittin, 2002, Tüketici Davranışı, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayınları, İstanbul, 276 s. - Karalar, Rıdvan, Barış, Gülfidan, Velioğlu, N. Meltem, 2006, Tüketici Davranışları, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1688. - Koç, Erdoğan, 2013, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri Global ve Yerel Yaklaşım,Seçkin Yayıncılık, 504 s. - Odabaşı, Yavuz, Barış, Gülfidan, 2014, Tüketici Davranışı, ISBN:975-8378-64-3, İstanbul, 404 s. -Okumuş, A., 2013, Tüketici Davranışı Teorik ve Uygulamalı Bir Yaklaşım, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 73 s.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 93

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 4 4 3 4 4 4
ÖÇ 2 4 3 4 5 4 4
ÖÇ 3 4 4 5 5 5 4 4
ÖÇ 4 4 4 5 5 5
ÖÇ 5 4 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek