GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MFCEV2008 Hidrolik Ders 2 4 3,00

Lisans


Türkçe


Suların arıtımında kullanılan temel prosesler ile ilgili esasları kavrama ve projelendirme becerisinin geliştirilmesi


Dr.Öğr.Üyesi Tuba Bayram


1 Yüzeysel ve yeraltı sularının içme suyu standartlarına göre arıtılması için gerekli projelendirme kriterleri ve esaslarının verilmesi ile bu konuda proje yaptırılmasının sağlanması.
2 Hidroloji uygulamalarının küresel çevrim içerisindeki yeri ve etkileşimlerini öğrenir.
3 Su kaynaklarının tanımlanması ve yönetilmesi konusunda analiz tekniklerini öğrenir.
4 Yeraltısuyu sisteminin küresel su döngüsünün ayrılamaz bir bileşeni olduğunu öğrenir


Yok


Yok


• Suların Arıtılmasına Giriş, Su Kalitesi Kriterleri ve Standartlar, • Yüzeysel ve Yeraltı Suların Arıtılması Esasları, Biriktirme, Havalandırma, • Hızlı Karıştırma ve Yumaklaştırma, Çöktürme, Filtrasyon, • Dezenfeksiyon,Koku ve Tad Kontrolu, Demir ve Mangan Giderilmesi, • Sertlik Giderme, İyon Değiştirme, Suların Stabilizasyonu, • Arıtma Tesislerinin Planlanması ve Tasarımı, Arıtma Çamurlarının Kontrol ve Uzaklaştırılması


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Suların Arıtılmasına Giriş, Su Kalitesi Kriterleri ve Standarlar _ _
2 Yüzeysel ve Yeraltı Suların Arıtılması Esasları _ _
3 Biriktirme _ _
4 Havalandırma _ _
5 Hızlı Karıştırma ve Yumaklaştırma _ _
6 Çöktürme _ _
7 Filtrasyon _ _
8 Ara Sınav (Vize) _ _
9 Dezenfeksiyon _ _
10 Koku ve Tat Kontrolü _ _
11 Demir ve Mangan Giderilmesi _ _
12 Sertlik Giderme, İyon Değiştirme _ _
13 Suların Stabilizasyonu _ _
14 Arıtma Tesislerinin Planlanması ve Tasarımı, _ _

1. Demir, A., Debik, E., Kanat, G., (2000), “Atıksu Arıtımında Fiziksel Kimyasal ve Biyolojik Metodlar” YTÜ Yayın merkezi, İstanbul. 2. Muslu, Y., (1985), “Su Temini ve Çevre Sağlığı, Cilt 3”İTÜ Yayınları, İstanbul. 3. Metcalf and Eddy, (2003), Wastewater Engineering Treatment and Reuse” McGraw-Hill, New Delhi. 4. Eroğlu, V., (1991), Su Tasfiyesi, İTÜ. 5. AWWA, (1999), “Water Quality and Treatment” Pontius, F.W., 5 th ed., McGraw-Hill, Inc. NewYork. 6. ASCE, AWWA, (1998), “ Water Treatment Plant Design” 3 rd ed., McGraw- Hill. 7. Aral, N., (1994), Su Getirme Kanalizasyon ve Çözümlü Problemler, Y.T.Ü, İnşaat Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü, İstanbul. 8. Muslu, Y., (1996), Atıksuların Arıtılması Cilt 1, İTÜ, İstanbul. 9. Topaçık, D. ve Eroğlu, (1993) V., Su Temini ve Atıksu Uzaklaştırılması Uygulamaları, İ.T.Ü. Matbaası, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Seminer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 2 28
Seminer 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 2 3 2 3 2 3 3 2 3 2 3
ÖÇ 2 3 2 2 3 3 2 2 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 2 3 3 3 3 2 3 3 3 3 2
ÖÇ 4 3 2 3 3 4 2 3 3 2 3 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek