Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MFEEM2007 | Mantıksal Devre Tasarımı | Ders | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı, lisans öğrencilerinin, mantıksal devre dersinde önemli rol oynayan sayı sistemlerini öğrenmelerini; bu temel ile bool cebirini ve işlemlerini yapabilmelerini; sayısal mantık kapılarını öğrenmelerini; fonksiyonların sadeleştrilmesini ve karno diyagramını öğrtenmelerini; Flip-Flop, kodlayıcı, kod çözücü, sayıcı gibi mantık kapısı tabanlı konuları öğrenmelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. M. Nuri ALMALI
1 | Sayı sistemlerini, kodları ve bool cebirini öğrenir |
2 | Mantık kapılarını öğrenir |
3 | Fonksiyonların sadeleştrilmesi öğrenir |
4 | Birleşimsel ve ardışıl eşzamanlı mantığı öğrenir |
5 | Flip-Flop, Kodlayıcıları ve Sayıcıları öğrenir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sayı sistemleri, Kodlar, Bool Cebri, Sayısal Mantık Kapıları, Fonksiyonlarının sadeleştirilmesi (Karno Diyagramı ve Tablo Yöntemi), Evrensel kapılarla devre tasarımmı, Kombinasyonel Mantık, Kodlayıcı ve Kod Çözücüler, Veri seçiciler, Ardışıl Eşzamanlı Mantık. Flip-Floplar, Sayıcılar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sayı sistemleri, Kodlar | - | - |
2 | Bool Cebiri | - | - |
3 | Sayısal Mantık Kapıları | - | - |
4 | Fonksiyonlarının sadeleştirilmesi | - | - |
5 | Çok değişkenli Fonksiyonlarının sadeleştirilmesi | - | - |
6 | Evrensel kapılarla devre tasarımı | - | - |
7 | Kombinasyonel Mantık | - | - |
8 | Ara Sınav | - | - |
9 | Toplayısılar, Çıkartıcılar | - | - |
10 | Kod dönüştürme | - | - |
11 | Kodlayıcı, Kod Çözücü | - | - |
12 | Veri seçici ve dağıtıcılar | - | - |
13 | Eşzamanlı ardışıl mantık | - | - |
14 | Flip-Floplar | - | - |
15 | Sayıcılar | - | - |
16 | Finaş Sınavı |
1-) Mano, M., (2002), Digital Design, Prentice Hall. 2-) Çölkesen, R., (2013), Logic Circuit Design, Papatya Publishing House,
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 101 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |