GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MFJEO2003 Yapısal Jeoloji I Ders 2 3 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, Öğrenciye yapısal jeolojideki adlandırmalar konusunda bilgi sahibi yapmak,, jeolojik olaylar vebunlarla ilişkili yapıları ve jeolojik haritaların yorumu konusunda gerekli teorik ve pratik bilgileri öğrenciye kazandırmak.. Öğrencilerin 3 boyutlu düşünme kabiliyetini arttırmak


Dr.Öğr.Üyesi Azad SAĞLAM SELÇUK


1 Temel jeolojik kavramlar ve konularda bilgi ve kabiliyetlerini geliştirir.
2 Deformasyon süresince kayaçların konumlarında şekillerinde ve boyutlarındaki değişimlerin gelişimi hakkında fikir sahibi olur.
3 Deformasyona neden olan gerilimlerin değerlendirilmesi ve kayaçların davranışları ile deformasyon mekanizmasını yorumlayabilir.
4 Yerkabuğunun bileşimi hakkında ön görüşe sahip olur.
5 Deformasyonların neden olduğu kıvrımlar hakkında bilgiye sahip olarak, etki eden gerilme yönlerini ortaya koyar.

Birinci Öğretim


Yok


yok


1.Yapısal Jeolojinin tanımı, elemanları 2.Gerilme kavramı, türleri 3.Gerilmenin jeolojik yapılara uygulanması 4. Deformasyon tanımı, türleri, grafik ifadesi 5.Özel deformasyon türleri 6. Yamulma ve deformasyon 7. Deformasyonu kontrol eden faktörler 8.Yerkabuğunun reolojisi 9.Mesozkopik yapılar: Kıvrımlar hakkında bilgiler sunar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Yapısal Jeolojinin tanımı, elemanları
2 Yapısal Jeolojinin tanımı, elemanları
3 Gerilme kavramı, türleri
4 Gerilmenin jeolojik yapılara uygulanması
5 Gerilmenin jeolojik yapılara uygulanması
6 Deformasyon tanımı, türleri, grafik ifadesi
7 Deformasyon tanımı, türleri, grafik ifadesi
8 Özel deformasyon türleri
9 Yamulma ve deformasyon
10 Yamulma ve deformasyon
11 Deformasyonu kontrol eden faktörler
12 Yerkabuğunun reolojisi
13 Mesozkopik yapılar: Kıvrımlar
14 Mesozkopik yapılar: Kıvrımlar
15
16

Yapısal jeoloji ders notları (Doç.Dr. Kadir DİRİK) 1. Badgley,P.C., 1965, “StructuralandTectonicPrinciples”, Harper&Row, and John WeatherhillInc. 2. Billings, M.P., 1972, “StructuralGeology”, PrenticeHall. 3. Davis, G.H., 1984, “StructuralGeology of RocksandRegions”, Wiley. 4. Hamblin, W.K. and H



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 4 56
Proje Hazırlama 2 5 10
Ev Ödevi 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 4 4 3 5 4 5 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 4 4 5 4 3 4 5 4 4 4 4 4 5
ÖÇ 3 5 5 3 5 5 5 5 5 4 5 3 3 5 3 3
ÖÇ 4 5 5 5 3 5 5 5 3 5 5 5 5 3 3 4
ÖÇ 5 5 4 3 3 4 3 4 4 4 4 4 3 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek