GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EGTÖA9530 Eleştirel Okuma Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Türkçe Öğretmeni adayı öğrencilere okuma kültürü ile birlikte eleştirel okuma ve düşünme becerisini kazandırmak. Bilimsel eleştiri yönteminin ilkelerini kavratmak. Edebi metinlere eleştirel bir gözle bakarak onlardaki söz ve anlam sanatlarına dayalı güzel söz söyleme becerisini çözümleme yeteneği kazandırmak. Okuduğunu anlama becerisini kazandırmak. Bu becerileri kullanarak akıl yürütme ve uygulama yapabilmelerini sağlamak


Doç. Dr. Kenan Bulut


1 Eleştiri kavramını öğrenir
2 Eleştirel düşünmenin ne olduğunu kavrar
3 Eleştirel okumanın ne olduğunu kavrar
4 Eleştirel düşünme ile eleştirel okuma ilişkisini kavrar
5 Eleştirel okuma becerisini kazanır ve doğru bilgiye ulaşır
6 Eleştirel okuma becerisini bütün edebi türlere uygular

Birinci Öğretim


---


---


Eleştirel düşünme tanımı ve kapsamı, eleştirel düşünme stratejileri; okuma ve anlama; okuma yaklaşımları; Metin türlerini ve retorik (söz ve anlam sanatlarını-Güzel söz söyleme-Hitabet) özelliklerini tanıma, akıl yürütme stratejilerini belirleme, uygulama çalışmaları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Eleştirel düşünme tanımı ve kapsamı
2 Eleştirel düşünme stratejileri
3 Eleştirel düşünme stratejileri
4 Okuma ve anlama
5 Okuma yaklaşımları
6 Okuma yaklaşımları
7 Ara sınav
8 Metin türlerini ve retorik özelliklerini tanıma
9 Metin türlerini ve retorik özelliklerini tanıma
10 Akıl yürütme stratejilerini belirleme
11 Metin üzerinde uygulama çalışmaları
12 Metin üzerinde uygulama çalışmaları
13 Metin üzerinde uygulama çalışmaları
14 Metin üzerinde uygulama çalışmaları

Ş. Semih (2002). Eleştirel Düşünme. Ankara: Pegema Yayınları. K. Fuad. (1972). İlim ve Tenkit, Köprülü’den Seçmeler. İstanbul: Kitanik. Ö. Emin. (2018). Eleştirel Okuma. Ankara: Bilgi yayınevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Uygulama/Pratik 1 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

---


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 4 4
Final Sınavı 1 5 5
Derse Katılım 7 1 7
Uygulama/Pratik 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Bireysel Çalışma 7 1 7
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28
ÖÇ 1 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 3 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 3 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 3
ÖÇ 5 5 3 5 5 5 5 5 4 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 4 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek