Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGTÖA9530 | Eleştirel Okuma | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Türkçe Öğretmeni adayı öğrencilere okuma kültürü ile birlikte eleştirel okuma ve düşünme becerisini kazandırmak. Bilimsel eleştiri yönteminin ilkelerini kavratmak. Edebi metinlere eleştirel bir gözle bakarak onlardaki söz ve anlam sanatlarına dayalı güzel söz söyleme becerisini çözümleme yeteneği kazandırmak. Okuduğunu anlama becerisini kazandırmak. Bu becerileri kullanarak akıl yürütme ve uygulama yapabilmelerini sağlamak
Doç. Dr. Kenan Bulut
1 | Eleştiri kavramını öğrenir |
2 | Eleştirel düşünmenin ne olduğunu kavrar |
3 | Eleştirel okumanın ne olduğunu kavrar |
4 | Eleştirel düşünme ile eleştirel okuma ilişkisini kavrar |
5 | Eleştirel okuma becerisini kazanır ve doğru bilgiye ulaşır |
6 | Eleştirel okuma becerisini bütün edebi türlere uygular |
Birinci Öğretim
---
---
Eleştirel düşünme tanımı ve kapsamı, eleştirel düşünme stratejileri; okuma ve anlama; okuma yaklaşımları; Metin türlerini ve retorik (söz ve anlam sanatlarını-Güzel söz söyleme-Hitabet) özelliklerini tanıma, akıl yürütme stratejilerini belirleme, uygulama çalışmaları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eleştirel düşünme tanımı ve kapsamı | ||
2 | Eleştirel düşünme stratejileri | ||
3 | Eleştirel düşünme stratejileri | ||
4 | Okuma ve anlama | ||
5 | Okuma yaklaşımları | ||
6 | Okuma yaklaşımları | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Metin türlerini ve retorik özelliklerini tanıma | ||
9 | Metin türlerini ve retorik özelliklerini tanıma | ||
10 | Akıl yürütme stratejilerini belirleme | ||
11 | Metin üzerinde uygulama çalışmaları | ||
12 | Metin üzerinde uygulama çalışmaları | ||
13 | Metin üzerinde uygulama çalışmaları | ||
14 | Metin üzerinde uygulama çalışmaları |
Ş. Semih (2002). Eleştirel Düşünme. Ankara: Pegema Yayınları. K. Fuad. (1972). İlim ve Tenkit, Köprülü’den Seçmeler. İstanbul: Kitanik. Ö. Emin. (2018). Eleştirel Okuma. Ankara: Bilgi yayınevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Uygulama/Pratik | 1 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
---
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 7 | 1 | 7 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |