Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMBZ9117 | Eğitimde Ahlak ve Etik | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı, etik eğitiminin temel sorun alanlarını ve temel kavramlarını, eğitimde ahlak ve etiğin önemini, temel ahlak ve etik prensiplerini öğrencilere tanıtmak ve profesyonel hayatlarında kullanmaları için onlara kılavuzluk etmektir.
Prof. Dr. Ahmet YAYLA
1 | 1. Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramları açıklayabilme 2. Ahlak ve Etikle ilgili kuramları açıklayabilme 3. Eğitim-öğretim sürecinde etik ilkeleri uygulayabilme 4. Etik, Ahlak ve Eğitim ilişkisini açıklayabilme 5. Eğitimde Ahlak ve Etiğin önemi irdeleyebilme 6. Öğretmenlik Meslek Etiğini açıklayabilme 7. Öğretmenlik Meslek Etiği kodlarını eğitim süreçlerinde kullanabilme 8. Eğitim hakkı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeleri açıklayabilme 9. Eğitim paydaşları arasındaki ilişkilerde uyulması gereken etik kuralları açıklayabilme 10. Yöneticilerin, velilerin ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumluklarını açıklayabilme. 11. İş ve meslek hayatında etik ve etik dışılık kavramlarını tanımlayabilme 12. Ahlaki ikilemlerde karar verme teorilerini açıklayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin içeriği, etik ve ahlak kavramları, öğrenci-öğretmen ve öğretmen-veli etkileşimlerinde ve öğretimde etik ilkeler, etik ve ahlakın gelişimi, ve öğretmenlerin ihtiyaç duyacağı etik özellikleri kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin neden-niçinleri, kazanımları, planının istişaresi, ders izlencesi, tanışma | ||
2 | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar | ||
3 | Ahlak ve Etikle İlgili Kuramlar | ||
4 | Meslek Etiği/İş Ahlakı, Etik Kodlar, Etik İlkeler ve Etik Kurallar | ||
5 | Etik, Ahlak ve Eğitim İlişkisi | ||
6 | Eğitimde Ahlak ve Etiğin Önemi | ||
7 | Öğretmenlik Meslek Etiği (İlkeler) | ||
8 | Öğretmenlik Meslek Etiği (Kodlar) | ||
9 | Eğitim ve Öğrenme Hakkı | ||
10 | Eğitim Paydaşları Arasındaki İlişkilerde Etik İlkeler | ||
11 | Yöneticiler, Veli ve Öğrencilerin Ahlak/Etik Sorumlulukları | ||
12 | Ahlaki/Etik Bir Lider Olarak Okul Müdürü ve Öğretmen | ||
13 | İş ve Meslek Hayatında Etik Dışı Davranışlar | ||
14 | Etik İkilemler/Sorunlar ve Etik Karar verme Süreci |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Toplam | 0 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 1 | 2 | 2 |
Soru-Yanıt | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 6 | 3 | 18 |
Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 66 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |