Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGTDE9540 | Medya Okuryazarlığı | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
1. Medya okuryazarlığının önemini açıklayabilme 2. Medya içeriği üretebilme 3. Medyayı etkili kullanma becerilerini geliştirebilme 4. Medyanın olumsuz etkilerine karşı önlem alabilme
Prof. Dr. Fethi DEMİR
1 | 1. Medyanın kültürel ve toplumsal yaşamdaki yerini kavrama |
2 | 2. Medyanın toplumların yaşamındaki güçlü etkisini tartışabilmek |
3 | 3. Enformasyon çağının medya alanındaki izdüşümlerini kavramak |
4 | 4. Sanal medya ile gerçeklik arasındaki ilişkiyi karamak |
5 | 5. Özgün medya içeriği üretebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Medya organlarını tanımak, enformasyon seli karşısında dikkatli olmak ve genç kuşakları bilinçli bir medya okuryazarı olmaları konusunda eğitmek gibi husular da bu ders için dikkt edilmesi gereken önemli hususlardır.
Medyanın kültürel ve toplumsal yaşamdaki yerini kavrama, toplumların yaşamındaki güçlü etkisini tartışabilme, medya içeriklerine ulaşma, çözümleme, değerlendirme ve medya içerikleri üretme bu dersin içeriğini oluşturur.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Medya nedir? Türleri ve işlevi nelerdir? Medya kavramını ve türlerini açıklayabilme Medya Okuryazarlı Üzerine Teoriler | ||
2 | Medyanın Tarihi Gelişimi 1. Medyanın tarihi gelişimi kavrama 2. Tarihi süreç boyunca gelişen medya organları arasındaki etkileşimi inceleyebilmek | ||
3 | Medyanın Kültürel ve Toplumsal Yaşamdaki Yeri 1. Medyanın kültürel ve toplumsal yaşamdaki yerini kavrama 2. Medyanın toplumların yaşamındaki güçlü etkisini tartışabilmek | ||
4 | 1. Enformasyon çağının medya alanındaki izdüşümlerini kavramak 2. Medya içeriklerinin analizi, Haberler | ||
5 | Sanal Medyanın Gelişimi 1. Sanal medyanın gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak 2. Reklamlar | ||
6 | Sanal Medyanın Özellikleri | 1. Yazma uygulamaları yapabilme 2.Yazma becerilerini geliştirme | |
7 | Vize sınavı | ||
8 | Sanal Medya Geçerlilik ve Güvenirlik 1. Sanal medya ile gerçeklik arasındaki ilişkiyi karamak 2. Sanal medyada güvenirlik derecesini geliştirmek 3. Propoganda teknikleri | ||
9 | Sanal Medyada Araştırma Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar 1. Sanal medyayı etkili ve doğru kullanma becerilerini geliştirmek 2. Medya içerikleri üretebilmek | 1. Sanal medyayı etkili ve doğru kullanma becerilerini geliştirmek 2. Medya içerikleri üretebilmek | |
10 | Sanal Medyada Araştırma Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar | 1. Sanal medyayı etkili ve doğru kullanma becerilerini geliştirmek 2. Medya içerikleri üretebilmek | |
11 | Sanal Medyada Dilin Kullanımı | 1. Sanal medya dilini etkili ve doğru kullanma becerilerini geliştirmek 2. Medya içerikleri üretebilmek | |
12 | Önyargılar ve Sterotiplerin öğretimi | ||
13 | Medya Okuryazarlığı Öğretimi | ||
14 | Final Sınavı | Medya İçeriği Hazırlama (Proje) |
Eleştirel Medya Okuryazarlığı- Abdurrahman Şahin Haber, Reklam, İlan, Video, Dizi film gibi medya içerik örnekleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Proje Hazırlama | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Proje Hazırlama | 1 | 24 | 24 |
Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |