Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMBZ9050.8 | Türk Eğitim Tarihi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Eğitim tarihimizin ve eğitim tarihimizde eğitim sistemlerinin geçmişten günümüze aktırdığı/ulaştırdığı uygulamalar hakkında bilgi edinmesi ve başarılı buluş-uygulamalara katkı sağlama ve haberdar olma
Öğr. Gör. Salih DEMİR
1 | Eğitim tarihi ile ilgi kavramları açıklar |
2 | Türklerin Müslüman olmadan önceki dönemlerdeki eğitim sistemlerini inceler ve kavrar |
3 | Müslüman olduktan sonraki dönemlerdeki eğitim sistemleri hakkında bilgi edinir |
4 | Selçuklular döneminde ve Osmanlı Dönemindeki eğitimin temel özelliklerini sayar |
5 | Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi ve kurumları bilir |
Yok
yok
Türk eğitim tarihinin başlangıcından günümüze kadarki serüveninde yer alan; medeniyetler, buluşlar, yöntem ve teknikler, dünya eğitimine katkı sağlayan toplumlar, yazı ve eğitim materyallerinin ortaya çıkışı, eğitim tarihine katkı sağlamış önemli bilim adamları ve düşünürler, eğitim kurumları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türk Eğitim Tarihinin Dönemleri: Amaç Kapsam | ||
2 | İslamiyet'ten önceki dönemde eğitimin genel özellikleri | ||
3 | Türk İslam Devletleri'nde eğitim ve dönemin ünlü düşünürleri | ||
4 | Kuruluştan 18. yüzyıla kadar Osmanlı Devleti eğitim kurumlarının genel özellikleri | ||
5 | İlk yenilileşme hareketleri ve Tanzimat döneminde eğitimin genel özellikleri açılan eğitim kurumları | ||
6 | Meşrutiyet Dönemlerinde eğitimin özellikleri, eğitimin yeniden yapılanması ve açılan kurumları | ||
7 | Eğitime katkıda bulunan devlet adamları ve eğitimciler (Nizamülmülk-Farabi-İbn-i Sina-Gazali-Satı Bey vb) | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Cumhuriyetin ilk yıllarında reformlar: Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve Latin Harflerinin kabulü | ||
10 | Cumhuriyet Dönemi boyunca temel eğitimde yapılan reformlar | ||
11 | Cumhuriyet Dönemi boyunca ortaöğretim ve yüksek öğretimde yapılan reformlar | ||
12 | Cumhuriyet Dönemi eğitiminin genel özellikleri | ||
13 | Cumhuriyet dönemi boyunca öğretmen yetiştirme alanında yaşanan değişimler | ||
14 | Cumhuriyet dönemi eğitim kurumları (Köy eğitmen okulları, köy enstitüleri, İlköğretmen okullarıi öğretmen liseleri, eğitim enstitülerii yüksek öğretmen okulları ve eğitim fakülteleri) | ||
15 | Cumhuriyet dönemi eğitim kurumları (Köy eğitmen okulları, köy enstitüleri, İlköğretmen okullarıi öğretmen liseleri, eğitim enstitülerii yüksek öğretmen okulları ve eğitim fakülteleri) | ||
16 | Final Sınavı |
Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi Cavit BİNBAŞIOĞLU Türk Eğitim Tarihi Yahya AKYÜZ
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 18 | 4 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 74 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 | PÇ 36 | PÇ 37 | PÇ 38 | PÇ 39 | PÇ 40 | PÇ 41 | PÇ 42 | PÇ 43 | PÇ 44 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 |