Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGGKS9530 | İnsan Hakları ve Demokrasi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu derste öğrencilere; insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci ile insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Tarık Ziya Arvas
1 | İnsan Hakları ve demokrasiye ilişkin temel kavramları bilme ve anlamlandırma |
2 | Demokrasi ve insan haklarının tarihsel gelişimini açıklama |
3 | İnsan hakları kategorilerini bilme |
4 | İnsan hakları ile ilgili kurum, kuruluş ve örgütleri tanıma |
5 | Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı içselleştirme |
Yok
Yok
İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslararası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar, insan hakları ve demokrasi düşüncesinin felsefi temelleri | ||
2 | İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi ile hukuki ve siyasi Gelişmeler | ||
3 | İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi ile düşünürlerin katkısı | ||
4 | Demokrasi yaklaşımları | ||
5 | İnsan hakları ve demokrasinin ülkemizdeki gelişimi | ||
6 | İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenleme | ||
7 | Makale Kritiği | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler | ||
10 | İnsan haklarının korunması ve geliştirilmesi konusunda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum-kuruluşlar ve faaliyetleri | ||
11 | İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar | ||
12 | Ailede, okulda, günlük hayatta demokratik davranışların kazanımı ve uygulama | ||
13 | Genel değerlendirme | ||
14 | Final sınavı | ||
15 | |||
16 |
Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan Hakları Eğitimi Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları Şenel, Alaeddin. (1996). İnsanlık tarihi boyunca insan hakları demokrasi ilişkisi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Tartışma | 1 | 15 | 15 |
Soru-Yanıt | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 | PÇ 36 | PÇ 37 | PÇ 38 | PÇ 39 | PÇ 40 | PÇ 41 | PÇ 42 | PÇ 43 | PÇ 44 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 |