Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EFORGS00031 | Alternatif Okullar | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders; öğrencilere alternatif okulları ve alternatif eğitim uygulamalarını tanıtmayı, bu okulların dayandığı felsefi, pedagojik ve toplumsal temelleri kavratmayı, geleneksel eğitim anlayışından farklı olarak birey odaklı ve yenilikçi eğitim uygulamalarını eleştirel bir perspektifle değerlendirme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dr. Mehmet MAZLUM
1 | Eleştirel pedagoji ve alternatif eğitim hakkında temel bilgi ve anlayış geliştirme |
2 | Alternatif eğitim ile ilgili kavramları açıklayabilme. |
3 | Farklı alternatif okul türlerini ve eğitsel uygulamaları kavrama. |
4 | Farklı okul türlerine yönelik eleştirel bir bakış ortaya koyma. |
5 | Özgün bir alternatif okul önerisi geliştirebilme. |
Birinci Öğretim
-
-
Eğitime eleştirisel yaklaşım ve yeni yaklaşımlar Alternatif okullar alternatif eğitim uygulamaları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş Okul kavramı ve okul seçme kuramı | ||
2 | Alternatif eğitime duyulan ihtiyaç ve alternatif okulların tarihsel gelişimi. | ||
3 | Eleştirel pedagoji ve alternatif okullar | ||
4 | Ev Okulıu | ||
5 | Demokratik Okullar | ||
6 | Mıknatıs Okullar | ||
7 | Montessori Okulları | ||
8 | Paideia Okulları | ||
9 | Waldorf Okulları | ||
10 | Sözleşmeli Okullar Dini oKullar | ||
11 | Reggio Emilia Okulları Pikler Okulu | ||
12 | Orman Okulu Küçük Okul (Butik Okul) | ||
13 | Yeşil Okul Büyük Resim Okulu | ||
14 | Türkiye'de uygulanabilirliğin değerlendirilmesi Geliştirilen alternatif okul tasarımlarının tartışılması |
Aydın, İ. (2003). Alternatif okullar. Pegem A. Memduhoğlu, H.B. ve Mazlum, M.M. (2023). Teorik ve pratik yönleriyle alternatif okullar ve alternatif eğitim uygulamaları. Pegem A.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 10 |
Tartışma | 1 | 40 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Okuma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Rapor Sunma | 1 | 25 |
Proje Sunma | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 4 | 2 | 8 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Tartışma | 12 | 2 | 24 |
Rapor Sunma | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Okuma | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |