GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EFORMS20030 Kapsayıcı Eğitim Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Tüm bireylerin sunulan eğiti olanaklarından eşit düzeyde yararlanmasını sağlamak ve bireysel farklılıklara saygı duyarak öğrenme ortamlarını herkes için erişilebilir kılmaktır.


Doç. Dr. Yusuf KIZILTAŞ


1 Kapsayıcı eğitimin temel ilkelerini, tarihini ve bireysel farklılıkların önemini açıklayabilir.
2 Farklılaştırılmış öğretim stratejilerini kavrar ve uygular.
3 Risk altındaki kız çocuklarının sorunlarını bilir ve çözüm yolları geliştirir
4 İkinci dil öğrenen öğrencilerin yaşadıkları sorunları bilir ve çözümler üretir.
5 Biçimlendirici değerlendirme tekniklerini kullanır.
6 Özel öğrenme güçlüklerini ve müdahale yollarını bilir.
7 Kırsal bölgelerdeki öğrencilerin yaşadıkları sorunları bilir ve çözümler üretir.

Birinci Öğretim


Yok


Farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının yapılması


Özel öğrenme güçlüğü olanlar Kapsayıcı eğitimin temel kavramları Kapsayıcı eğitimde değerlendirme Farklılaştırılmış öğretim Risk altındaki kız çocukları Kırsal bölgelerdeki öğrenciler Kapsayıcı eğitim teknikleri ve uygulamaları Türkçeyi ikinci veya yabancı dil olarak öğrenenler


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kapsayıcı eğitimin temel kavramları Yok Yok
2 Kapsayıcı eğitimin temel kavramları Yok Yok
3 Kapsayıcı eğitim felsefesi Yok Yok
4 Özel öğrenme güçlüğü olan bireyler, sorunlar ve çözümler Yok Yok
5 Özel öğrenme güçlüğü olan bireyler, sorunlar ve çözümler Yok Yok
6 Risk altındaki kız çocukları Yok Yok
7 Kırsal bölgelerdeki öğrenciler Yok Yok
8 Kırsal bölgelerdeki öğrenciler Yes Yes
9 Farklılaştırılmış öğretim ve uygulamaları Yok Yok
10 Farklılaştırılmış öğretim ve uygulamaları Yok Yok
11 Türkçeyi ikinci veya yabancı dil olarak öğrenenler Yok Yok
12 Kapsayıcı eğitimde değerlendirme, biçimlendirici değerlendirme Yok Yok
13 Kapsayıcı eğitim teknikleri ve uygulamaları Yok Yok
14 Kapsayıcı eğitim teknikleri ve uygulamaları Yok Yok

Ders bir kaynakla sınırlandırılmamaktadır. Dersle ilgili, öğretim üyesi tarafından farklı kitaplardan ve makalelerden derlenen içerikler sunulur. Derste anlatılanların not alınması ve öğrencilerin kendi kaynaklarını kendilerinin oluşturulmasına teşvik edilmektedir.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 60 60
Soru-Yanıt 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 5 4 3 5 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 6 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 7 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek