Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EFORMS20030 | Kapsayıcı Eğitim | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Tüm bireylerin sunulan eğiti olanaklarından eşit düzeyde yararlanmasını sağlamak ve bireysel farklılıklara saygı duyarak öğrenme ortamlarını herkes için erişilebilir kılmaktır.
Doç. Dr. Yusuf KIZILTAŞ
1 | Kapsayıcı eğitimin temel ilkelerini, tarihini ve bireysel farklılıkların önemini açıklayabilir. |
2 | Farklılaştırılmış öğretim stratejilerini kavrar ve uygular. |
3 | Risk altındaki kız çocuklarının sorunlarını bilir ve çözüm yolları geliştirir |
4 | İkinci dil öğrenen öğrencilerin yaşadıkları sorunları bilir ve çözümler üretir. |
5 | Biçimlendirici değerlendirme tekniklerini kullanır. |
6 | Özel öğrenme güçlüklerini ve müdahale yollarını bilir. |
7 | Kırsal bölgelerdeki öğrencilerin yaşadıkları sorunları bilir ve çözümler üretir. |
Birinci Öğretim
Yok
Farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının yapılması
Özel öğrenme güçlüğü olanlar Kapsayıcı eğitimin temel kavramları Kapsayıcı eğitimde değerlendirme Farklılaştırılmış öğretim Risk altındaki kız çocukları Kırsal bölgelerdeki öğrenciler Kapsayıcı eğitim teknikleri ve uygulamaları Türkçeyi ikinci veya yabancı dil olarak öğrenenler
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kapsayıcı eğitimin temel kavramları | Yok | Yok |
2 | Kapsayıcı eğitimin temel kavramları | Yok | Yok |
3 | Kapsayıcı eğitim felsefesi | Yok | Yok |
4 | Özel öğrenme güçlüğü olan bireyler, sorunlar ve çözümler | Yok | Yok |
5 | Özel öğrenme güçlüğü olan bireyler, sorunlar ve çözümler | Yok | Yok |
6 | Risk altındaki kız çocukları | Yok | Yok |
7 | Kırsal bölgelerdeki öğrenciler | Yok | Yok |
8 | Kırsal bölgelerdeki öğrenciler | Yes | Yes |
9 | Farklılaştırılmış öğretim ve uygulamaları | Yok | Yok |
10 | Farklılaştırılmış öğretim ve uygulamaları | Yok | Yok |
11 | Türkçeyi ikinci veya yabancı dil olarak öğrenenler | Yok | Yok |
12 | Kapsayıcı eğitimde değerlendirme, biçimlendirici değerlendirme | Yok | Yok |
13 | Kapsayıcı eğitim teknikleri ve uygulamaları | Yok | Yok |
14 | Kapsayıcı eğitim teknikleri ve uygulamaları | Yok | Yok |
Ders bir kaynakla sınırlandırılmamaktadır. Dersle ilgili, öğretim üyesi tarafından farklı kitaplardan ve makalelerden derlenen içerikler sunulur. Derste anlatılanların not alınması ve öğrencilerin kendi kaynaklarını kendilerinin oluşturulmasına teşvik edilmektedir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |